Alla inlägg under november 2009

Av Malin - 23 november 2009 10:46

Åh vilken skön helg vi har haft!
I lördags tittade den efterlängtade solen fram och direkt kommer en längtan efter att träna hund... Åkte till klubben där vi tänkte köra lite agility. Blev en liten bana men jag kände mig lite halvkrasslig och hade absolut ingen ork så istället körde vi lite lydnad! Och oj vilka laddade hundar... Så himla kul att träna då!


Hopp över hinder...        


1:ans hopp är inget problem...     


När vi skulle försöka med 2:ans hopp över hinder så förstod inte lilltösen vad jag ville men det innebär ju inte att hon slutar försöka! Detta resulterade i att hon började backa upp på hindret o det är ju ett rätt så kul beteende även om man inte vill ha det på hopphindret kanske....


Fritt följ med fin kontakt och position!

  

 

På väg tillbaka efter läggande under gång.


Apport! 

  


Izzan fritt följ

    


Första träningen på rutan för Izzie

         


Dammade av Aishas gamla kunskaper oxå!     


Löjligt glad matte... 


Det var allt vi hade att bjuda på idag! Nu väntar en lång jobbvecka men förhoppningsvis ska vi hinna med lite hundträning!

Och på söndag är det 1:a advent, hur mysigt är inte det?

Av Malin - 15 november 2009 21:12

Oj, mycket har hänt på sista tiden, jag har fått jobb på akuten och jag börjar imorgon! Pirrigt värre men jättekul!!

Tanken är att jag ska jobba på natten men först ska jag gå bredvid på dagen i minst 4 veckor.
Har fått tag på ett dagis till tjejerna där de ska vara de pass som är långa, verkar inte som det är så jättemånga dock o det är ju tidsbegränsat. När jag jobbar så behöver de ju inget dagis...


Annars har Sarah varit här i helgen o vi har varit kulturella o gått på museum och gjort Malmö stad! Hittade även en mysig engelsk pub som hade quis vilket gick sådär men på en av publikfrågorna så vann jag presentkort på en restaurang här i Malmö på 50 kr. EN jättemysig kväll så dit kommer vi nog tillbaka.

Tjejerna var glada över lite besök o låg o mös med Sarah i sängen på morgonen...


  


I helgen har vi varit iväg o tävlat i Varberg, definitivt sista tävlingen för i år... :-(

Izzan började i hoppklass o gjorde ett riktigt bra jobb, hon hade helt rätt attityd o det var bara att köra så det rykte! Tyvärr var det en svår slalomingång o jag hann inte med att visa som jag hade tänkt...innan jag fått ordning på slalomet så var vi uppe i 10 fel. Men riktigt bra fram tills dess och sedan körde hon på som attans efter! Riktigt kul att köra agility med lilla racerråttan när hon är på det humöret!!!

Izzan slutade på 11 plats av 38 startande. Det var bara en som gick runt 0:ad o bara 17 som kom runt vilket säger lite om nivån...


Aisha som suttit i bilen o väntat var laddad till tänderna o gjorde också ett kanonlopp med finfin attityd o bra fart! Klarade slalomingången men sedan flickade hon ut vid ett hinder tyvärr med vägran som resultat förstås... Bara att köra på o vi kom i mål med 5 fel o en riktigt bra känsla i kroppen! Bra fart, fint slalom o härlig attityd, det vi jobbat på sista tiden börjar ge resultat!


Nästa lopp var ett agilitylopp som var superskoj, det enda som jag funderade på innan var den läskiga gungan som inte kändes helt ok. När den slog ner studsade den upp igen o stod o vobblade fram o tillbaka jättelänga, många många hundar som blev ordentligt skrämda tyvärr...

Bestämde mig för o köra o stanna vid gungan o låta Aisha ta den tid hon behövde...


I starten så är jag osäker på om domaren har blåst o därför får vi en lite konstig start med tjuvstart i stillastående hund men sedan kör vi på o kommer till gungan som Aisha fixar bra!
Vidare över ett par hinder o sedan balansen o hon gör fina kontaktfält. KÖr på o kommer till slalomet där hon gör en fin ingång o kör på....i slutet av slalomet så får jag hjärnsläpp o säger - Ok, kör!, till min stackars hund innan hon är färdig med slalomet vilket såklart göra att hon går ut innan sista pinnen... Får ta om den o sedan vidare över A-hinder med fint kontaktfält igen o sedan gasa i mål.


Är så nöjd med Aisha i det här loppet o hon är en fröjd att köra...om bara jag kunde göra rätt oxå så hade vi haft pinne det är jag säker på för trots alla små missar i det här loppet så springer Aisha 5 sek under idealtiden o det kanske inte låter så mycket men för oss är det det och det visar att hon vågade köra på i det här loppet o att slalom o kontakhinder blivit bättre o stabilare!


Izzans lopp ska vi inte prata om, tror hon är på väg in i löp o ridhuset hade börjat fyllas upp av alla largehundar som skulle köra efter vår klass så jag tror att hon blev lite stressad o kunde inte hålla ihop sig så vi tog oss så snabbt vi kunde av banan....
Vi får helt enkelt ta med oss första loppet!


http://www.youtube.com/watch?v=hCgN78ZgXZA



2 st 7:e placeringar med 5 fel i varje lopp fick Aisha o vi fick hämta pris. Blev ett koppel o fina julkort!

En rolig avslutning på agilityåret o vi längtar redan tills nästa säsong drar igång!!!


Efter tävlingen åkte vi till Jönköping o hälsade på familjen lite. God mat o trevligt sällskap var ett skönt sätt att avsluta en helt underbar dag på!

Ovido - Quiz & Flashcards