Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Nytillskott

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott.

Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.


Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!

                 

Haze 10 v


Hon är ett litet charmtroll som ääälskar andra människor och gillar andra hundar. Vår övriga trio är dock hennes idoler! Det är en tuff liten tjej som allt som oftast har svansen i topp. Nya miljöer, ljud eller människor är inget som är skrämmande för denna tjej. Om ngt så är det nog självständigheten vi kommer få jobba med.


Hon gillar både att leka med leksaker och att äta godis och är riktigt skojig att träna!

Vi har börjat med lite sitt, följa handen, burlekar, självkontroll, kontakt m.m Att klickern är en kul grej lärde hon sig fort!

Hon tar sig inte så mycket tid att vila och ibland får vi helt enkelt tala om att det är dags, buren har blivit hennes sovställe och hon gillar den skarpt.


Tanken med lilla damen är för min del vallning och agility medan husse är sugen på att göra brukshund av henne så vi får se var det landar, hur som haver så vet jag att vi kommer ha mycket roligt tillsammans framöver!

Tack Maria för möjligheten att ta hand om den här pärlan!


Lite bilder på våra fina tjejer från de senaste dagarna...


 

Bäst att hålla sig lite i bakgrunden när de stora vovvarna busar...

 

 

Se och lär.

 

 

Bästa vänner!

 

 

Mattes   

 

 

Aisha och Haze har verkligen funnit varandra och busar mer än gärna i snön!

 
 
Hanna och Susa

Hanna och Susa

25 januari 2012 22:02

Va roligt med tillökning :) Måste ha fullt upp dock, men det är väl så det ska vara.
Lycka till med lilla Haze och med övriga flocken.

//Hanna och goldentjejen Isa

http://www.hannasflock.com

 
Wendy

Wendy

29 januari 2012 10:56

Va kul med tillskott. Hoppas på många uppdateringar på henne och alla de andra så klart

http://superwendy.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Av Malin - 9 februari 2011 23:13

På begäran så kommer här vår (grov)planering för våren/sommaren!   Det kommer tillkomma en kurs i rapport men kursstarten är inte bestämd än... Vet inte heller när vallningskursen drar igång igen.   Ev försvinner ngn tävling. Måste ju hinna...

Ovido - Quiz & Flashcards