Direktlänk till inlägg 27 april 2009

Uppvisning!

Av Malin - 27 april 2009 21:23

I veckan blev jag tillfrågad om jag och hundarna kunde tänka oss att vara med och visa upp lite agility och freestyle på Djurmagasinets Hundens dag!


Superkul att bli tillfrågad och så är det ju roligt att få komma ut o visa upp rasen så självklart tackade jag ja... Lite nervös var jag måste jag säga då tjejen som frågade mig hade sagt till de på Djurmagazinet att jag var en expert på freestyle...hrmm...not.... Att Aisha sedan bestämde sig för att balla ur bara någon dag innan gjorde ju inte saken bättre!


Aisha har nämligen blivit rädd för klickern och jag var uppe på klubben o tränade. Använde klickern till Izzan o när det sedan var Aishas tur så betedde hon sig som att jag skulle slå ihjäl henne....bara för att jag använt klickern till Izzan en stund innan...suck... Såklart gör jag ju misstaget att bli sur på hunden och med Aisha är det inte ett bra sätt att tackla situationen vilket jag borde veta vid det här laget!! ( det gör jag men ibland tar ju känsorna överhanden om man säger så....)

Iallafall så har jag fått slita som ett djur de senaste dagarna för att vinna tillbaka förtroende men sent igår kväll o idag efter att ha varit överpositiva matte med övergott godis så börjar hon likna sig själv igen!


Iallafall, tillbaka till uppvisningen så valde jag att köra med Izzan. Det var 2 tider uppsatta och den första tiden vid 11.30 så var det ändå rätt mycket folk... Jag bestämde mig för att köra en light variant och berättade lite om freestyle som sport, vilka obligatoriska rörelser som finns och hur man kan träna in dessa. Visade även lite andra rörelser som att dansa på bakbenen, backa runt mig, studs, rulla o.s.v
Izzan var klockren och skötte sig helt suveränt! När vi var klara med vår lilla uppvisning fick vi applåder! :-)


Under dagen så varvade vi också med agility när det kom lite folk.

Dock var det en väääldigt varm dag i lördags och hundarna blev väldigt trötta och sega, liksom människorna verkar det som för till em uppvisningen kom det inga så vi packade ganska snabbt ihop och tackade för oss!


Innan vi åkte fick vi dock valfri fodersäck och jag sa att jag hade Royal och då hämtar han en 15 kg säck och en påse med torkad vom som aptitretare! Inte dåligt måste jag säga, så nu börjar tjejerna tjäna ihop till sin egen brödföda! :-)

Tyvärr var kameran urladdad men vi fick några mobilbilder!


Imorgon ska jag åka och träna lydnad med några från sökgruppen, kulkul!

Ska ha laddat kameran tills då...

 
 
Josefin

Josefin

27 april 2009 23:01

Kul att det gick så bra med Izzan!!! Får brainstorma lite när det gäller Aisha och klickern. Det borde inte vara omöjligt att arbeta bort . . . Men jag förstår din känsla Malin. Höll på att skriva Emma nyss. Kan det vara för att Aisha inte är ensam om att vara knasig? ;)

http://www.pinscherpojkarna.se

 
Sanna & Kelly

Sanna & Kelly

28 april 2009 10:37

Kul kul att vara uppvisningsakipage och grymt med en 15-kilossäck foder bara så där!

Däremot så är det ju lite knasigt med Aisha och klickern, hur kan det bli så liksom, det kan jag inte förstå. Inte bara av sig själv i alla fall. Hoppas att du får ordning på det, för klickern är så bra att ha när man tränar en del grejjer.

http://www.barkingkelly.se

 
Annika & Taurus

Annika & Taurus

30 april 2009 21:39

Ni är duktig ni! Å gud så praktiskt att de fixar sin egen mat. Hade ni uppvisning helt själva? Det hade jag aldrig vågat, ni är modiga åxå må jag säga :-)

http://www.nogg.se/pinscherntaurus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards