Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Lite av varje!

Av Malin - 4 maj 2009 10:57

Ja vi har hunnit med lite av varje sedan sist!


Vi har tränat med några från sökkursen vilket var superbra! Izzan fick köra platsliggning med andara hundar, första gången sedan förra året. Därför var jag relativt nära när vi började och gick tillbaka och belönade ofta. Efter ett tag så backade jag och tillslut var jag ändå en rätt så bra bit ifrån! Bra att ha bra hundar och människor att träna med!

Vi körde även läggande under gång, inkallning och ställande med störning i form av människor och hundar på båda sidor om där utförandet skulle ske! 
Det gick jättebra med vi hevöver träna mer stadga på ställandet, hon sätter sig gärna när jag är på väg tillbaka...

Aisha var också med och körde en platsliggning, körde utan att gömma mig då det även var ett tag sedan sist för henne...

Hon fick oxå köra hopp över hinder vilket hon tycker är dökul!

Bäst av allt var att hon tyckte att det var så roligt med leksak på träningen och hon körde gärnet med den nyinhandlade ikearåttan! =)


Izzie har också varit iväg på sökkursen och var en liten stjärna. Jobbade fint, gick ut relativt rakt och hittade alla figgarna!! Lite spring i benen har hon men hon har fattat sin uppgift vilket är det viktigaste och att hon tycker det är roligt att hitta figgar!!!


Valborg förlöpte också lungt och stilla, vi firade med Chrilles familj och jag tog det lugnt eftersom jag skulle till Danmark och skriva prov... Men lite grillning o god hembakad paj hanns med iallafall!

Lilla Erik var med och han är så cool med hundarna! Ett tag såg det ut som han ville släppa Izzan fri från sin lina...haha...

När vi skulle åka hem så var det några som började skjuta fyverkerier, fattar inte att folk inte kan låte det vara och bara skjuta på nyåret...märkligt det där! Skönt var det iallafall att ingen av tjejerna reagerade!


Sedan igår var jag och Chrille uppe och körde agility med damerna, bara roliga raksträckor med tjejerna bara för att ha roligt!
Körde externbelöning med Aisha vilket uppskattades, bra att ha husse med som kan plocka upp skålen när det fuskas! ;-)


På onsdag drar vi iväg till Finnbogården igen, kurs för Jenny Damm denna gång och jag har tänkt köra Izzan. Båda ska med så ballar Izzan ur och inte kan fokusera så kan jag ju byta hund...

Ska bli superkul och Josefin med pinscherpojkarna och Emma med Harry ska också vara med!!!


Sedan på lördag så är det agilitytävling i Ulricehamn, 4 lopp vardera... Får se hur det går, de kanske är mättade efter Jenny Damm kursen. Över 700 starter kommer det vara så det blir en låååång dag kan jag tro... Tur att husse ska med så vi har lite sällskap!


 
 
Emma, Harry och Hilja

Emma, Harry och Hilja

4 maj 2009 11:14

Tack!
Ska bli så skoj (hoppas jag) på kursen! Smart att ta med båda hundarna, då kan man ta den som är bäst för stunden. ;) Längtar tills Hilja blir stor nog att få köra agility...

Hussar är helt suveräna när det kommer till hundträning! :D :D

http://herrharry.se

 
Josefin

Josefin

4 maj 2009 16:12

Vilken härlig läsning!!! Såg att du ringt men jag ska iväg och jobba snart så jag måste in i duschen. Får ta och försöka nå varandra imorgon!

http://www.pinscherpojkarna.se

 
Behm

Behm

4 maj 2009 17:06

Fiiiina vovvar ^^ så då kan jag stå ut me lite hundläsning :P hehe ;)

http://copperglow.blogg.se

 
Sanna & Kelly

Sanna & Kelly

4 maj 2009 17:33

Vilken bra blogg! Roliga saker som hänt och roliga saker på gång! :-D

Ha ha ha, kör du och Izzan lika som bär på ett par av bilderna? :-D

http://www.barkingkelly.se

 
Annika & Taurus

Annika & Taurus

4 maj 2009 21:30

Ha det så roligt på Jenny Damm kursen! Så skoj att få åka till Finnbogården igen, hade jag gärna gjort jag också...vilket ställe!

http://www.nogg.se/pinscherntaurus

 
Ingen bild

Sanna igen..

4 maj 2009 22:17

Men vad har jag skrivit? "kör du och Izzan..."! Hur full var jag? Det ska väl stå: "du och Izzan är..."
Du vet vilka bilder jag menar va, ha ha?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards