Alla inlägg den 30 september 2009

Av Malin - 30 september 2009 17:07

Kan ju inleda lite med att chocka de som inte redan något vet om att jag bestämt mig för att inte gå kvar på veterinärprogrammet. Detta beslut fattades av flera anledningar men i slutänden så känns det ändå som ett bra beslut och jag tror att livet kommer bli rätt så bra ändå! Även om det inte alltid blir som man tänkt...


Så just nu har jag ju lite tid över som arbetssökande o vad passar inte bättre än att utnyttja den tiden till lite agilityträning? Så idag var vi på klubben o körde ett litet pass.

Det stod redan en bana uppbyggd som måste ha varit en klass 3 bana för den hade många klurigheter! Men det var kul o testa även om ens svagheter verkligen blottas.

Izzan som saknar lite av Aishas lyhördhet gasar ju gärna på och då blir det ju hindret som står framför nosen på henne! Men efter ett par repetitioner så fick vi iallafall ihop banan hyffsat!

Aisha gick det bättre för men det beror ju mycket på att hon inte är riktigt så snabb som Izzie vilket gör att jag hinner med att visa vägen bättre. Hon är så söt Aisha, agility är verkligen det bästa hon vet o svansen viftar oavbrutet!


Sedan så avslutade vi med lite slalom, o efter önskemål om film så tog vi med oss videokameran o filmade lite!


http://www.youtube.com/watch?v=ebJ9BDFfr3w


På lördag ska vi tävla i Bjuv, ett hopplopp o ett agilitylopp var för flickorna.

Sedan är det en tävling i Varberg i november men då i ridhus så Bjuv blir sista tävlingen utomhus!

Håll tummarna för oss!


Ovido - Quiz & Flashcards