Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Agility i Lund!

Av Malin - 9 maj 2010 18:18

Igår åkte vi direkt efter mitt 10-timmars nattpass till en klass I-II tävling i Lund!

Jag kan inte påstå att jag var helt pigg o fräsch men efter en kopp kaffe och med glada hundar så hade man snart glömt den värsta tröttheten!


Först ut var fröken Aisha som skulle göra sin andra start i hoppklass 2.

Det var en bana som jag ändå tyckte passade oss bra. Var lite nervös inför de 2 tunnlarna i starten som låg tätt ihop men det var inga bekymmer sade Aisha som köpte min handling fint!

Gick bra fram tills tunneln efter slalomet och där börjar jag såklart knixa...men hit ska vi juh sade Aisha och sprang in i rätt tunnel ännu en gång! Okej...vidare till ett staket och där vet jag inte vad jag gör men det jag gör är inte bra och Aisha tar det hindret hon ska men eftersom jag handlar som en kratta så tar hon det också från baksidan... Suck...fattar inte vad jag gjorde...

Därefter tar hon alla hinder rätt och vi kommer i mål med en fin känsla i magen! MIn duktiga, underbara lilla svarting! Och så glad och taggad hon var, hon älskar verkligen att åka på tävling!


Därefter var det fröken Izzies tur i hoppklass 1.

Hon gör faktiskt ett riktigt bra lopp trots att det blev en disk. Hon var lyhörd och om jag tittar tillbaka så är det mitt fel att det blev disk här också... När Izzan far ut ur tunneln innan slalomet så ställer jag mig och försöker få tillbaka henne rätt och då står jag faktiskt lite riktad mot tunneln och fjong så sitter det ju en Izzie i tunneln såklart...

Dock strulade slalomet idag och hon hoppade över en port i mitten idag både i hopploppet och agilityloppet... Hoppas det är övergående!

Så sammanfattningsvis, snygg början och bra på mitten efter slalom och ett hyffsat slut!

Izzies agilitylopp behöver vi ju inte tala om för då hade hon lämnat hjärnan i bilen men hon hade grymma starter idag och satt kvar fint och bra kontaktfält! Det är det vi får ta med oss!

Precis efter tävlingen så kändes det som om jag aldrig mer vill tävla med min kära lilla röding...hon är så duktig men har så svårt att hålla ihop sig ibland.

Men idag så känns det som att det bara är att kämpa på för när vi väl får till det, ja då kommer det bli riktigt bra!!!


Lilla damen Aisha körde ju oxå agilitylopp men hon var lite up in the sky detta lopp och jag vet inte riktigt vad hon grejade med ibland... T.ex sprang hon inte in i platten till att börja med och jag vet inte vad jag kan ha visat för tokigt och sedan tog hon inte slalomet direkt utan lajade ut mot balansen istället...

Jaja, hon var glad och jag testade att springa på lite mer och vi fick till en lite knixig passage på slutet genom att göra ett bakombyte vilket Aisha ibland har svårt att köpa! Hade inte planerat att göra ett bakombyte även om det kändes som det som skulle vara bäst men när vi redan hade fel kändes det inte som det gjorde något om jag testade! Och det gick ju bra!!



Tilly var såklart också med och fick miljöträning både med andra hundar och att vara i bilen och vänta. Hon skötte sig helt exemplariskt vår lilla guldhund!


Snart är det dags för Jenny Damm kurs och jag tror att det blir Izzan som får följa med denna gång! Får se om jag kan få lite styr på henne...

Längtar som en tok, ska bli såååå skoj!!!

 
 
Josefin

Josefin

9 maj 2010 21:30

Malin - jag vill inte läsa om att du funderar på att ge upp att tävla med Izzie! Ni är inte ens i närheten av hur länge Azlan och jag kämpat. Och Izzie kommer att bli bra mycket grymmare än honom när hon är färdigskolad på miljön! ;) Så kul att läsa att du tar dig annan ton senare i texten! :p

http://www.nifesoj.se

 
Emma

Emma

9 maj 2010 22:07

Härligt med en skön känsla! :)
Du, när man ser filmen ser man tydligt hur du petar Aisha över hindret, du trycker liksom ut henne med din västerhand. Hade du hållit handen stilla hade hon nog följt dig och inte hoppat. ;)

http://herrharry.se

 
Ingen bild

EMma igen

14 maj 2010 18:56

Det dröjer nog inte alls länge innan ni plockar pinne även i tvåan. ;)
Snart ses vi, ska bli SUPERKUL!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards