Direktlänk till inlägg 22 augusti 2010

Agility i Nässjö!

Av Malin - 22 augusti 2010 18:28

Ja det är vad vi har roat oss med semesterns sista lediga helg!

Nässjö bjöd på en 2-dagars tävling med 4 st klass 1 lopp på lördagen och på söndagen var det klass 2-och 3 som hade 2 lopp vardera.


I veckan har jag och Izzan laddat genom att köra en massa agility med tanken att hon kanske inte skulle vara helt galen när kopplet väl kom av... Fokus har legat på slalomingångar och att LYSSNA på matte när hon ropar!

Med facit i hand så kan jag säga att jag tycker att det hjälpte en hel del faktiskt även om jag var måttligt road när jag bar av Izzie efter lördagens första lopp...


Lördagen började med ett hopplopp och banan kändes ändå helt okej, som något vi skulle klara av... (I filmen så står det hoppklass 1B på första loppet och 1A på det andra, det ska naturligtivs vara tvärtom!)

Första loppet så är hon inte helt med och vid slalomet så slår det nog lite tilt i huvudet... Blir ett par utsvävningar, bl.a tar hon långhoppet från snedden och sedan så springer hon förbi en tunnel och då väljer jag att bryta där. Har bestämt att hon inte får fortsätta om hon inte är fokuserad, någon konsekvens måste ju komma om man inte är med och samarbetar!


Efter det loppet så blir det faktiskt bara bättre och bättre under både lopp 2 och tre och jag tycker att hon gör fina slalom, jag vågar köra högerslalom och hon lyssnar på när jag ropar på henne!

En tjuvstart släpper jag dock igenom vilket resulterar i en rivning och sedan vänder hon i en tunnel en gång vilket jag missar och vid ett tillfälle missleder jag henne när jag glömt av banan....   


I 4:e och sista loppet så lossnar det äntligen!!!

Hon lyssnar fint i starten och hon har både farten och har kopplat på huvudet och vi har en riktigt rolig, fartig stund på banan! Vi kommer i mål med 0 fel och en tid på 31.41/48.00 vilket i slutänden räcker till en finfin 2:a plats av 35 stycken!  

Den som slog oss var en ruskigt snabb poil long men dock bara med en halv sekund! Izzan hade den näst snabbaste tiden av alla! 


Det var riktigt roligt att få kliva upp på pallen och med oss hem fick vi en fin rosett och en liten foderpåse!


  

Äntligen! 


  

Mattes duktiga tjej!


Vi laddade sedan batterierna hemma hos Chrilles bror med familj och åt grillat och slappade en stund framför tv:n. Dock blev det en tidig kväll för oss då vi skulle upp även idag för Aisha skulle köra lopp i 2:an.


Haha vi kunde nog stannat kvar i sängen för regnet öste ner mest hela tiden och Aisha var superbusig hela tiden! 


Hon hade superskoj och jag hade ett fasligt sjå att få henne runt banorna...

I agilityn så blev vi diskade när Aisha valde balansen istället för gungan och i hoppklassen så kom vi runt men med typ 20 sek tidfel och 15 hinderfel...

Ja, vad gör man? Prinsessan kan inte vara på topp jämnt och idag var bara en sån där dag!


Våra lopp:

http://www.youtube.com/watch?v=0ACUEOD2Md8

 
 
N

N

22 augusti 2010 18:34

Kika gärna in på min blogg och se om den intresserar dig! :)

http://ndk.bloggplatsen.se

 
Joanna

Joanna

22 augusti 2010 18:53

Jättegrattis till izzans och din PINNE!!

http://www.hickson.nu

 
Josefin

Josefin

23 augusti 2010 11:56

Ha, ha, gud vad jag skrattade åt Aisha!!! Hon har nog aldrig varit lik sin bror mer än i de loppen!!! :D

Stort grattis till pinnen Malin! Izzie ser riktigt bra ut även i det första hopploppet och i det sista agilityloppet. Visst är hon lite svårsvängd ibland men det är för att hon har ett sådant tryck. Man riktigt ser hur hon suger på hindrena!!! Det är bara att tacka och ta emot. Och gå lite fler Jenny Damm-kurser! :p

http://www.nifesoj.se

 
Jessi & Desti

Jessi & Desti

23 augusti 2010 12:16

Vad roligt att det gick så bra med Izzie, stort grattis! :)

http://www.jezzi.se

 
Ingen bild

Annika & Taurus

23 augusti 2010 12:25

GRATTIS till pinnen!

 
Elisabeth och Dixie

Elisabeth och Dixie

27 augusti 2010 00:49

Grattis! Å vilken snygg rosett! :)

http://pinscherndixie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards