Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Malin - 12 februari 2010 17:11

Tja, kanske är jag lite sen med min planering men bättre sent än aldrig!

Det är kul att sitta och tänka ut och planera sina mål även om de ibland inte blir riktigt som man tänkt sig.


I januari förra året skrev jag såhär:


För år 2009 har vi följande mål:

Aisha- starta någon tävling i lk2

        - starta officiellt i agility igen och gå 0:ade runt

        - tävla viltspår och förhoppningsvis nå till SVCH 


Izzie - starta i lk1, 1:a pris och börja träna in momenten för lk 2

        - starta officiellt i agility

        - träna inför appelspår ev tävla

        - träna viltspår och förhoppningsvis SVCH

        - ev åka på någon utställning


Tja...det är "bara" agilitymålen som är uppfyllda och de har oxå gått över förväntan där Aisha plockade 2 pinnar i hoppklass och 1 pinne i agilityklass. Hon har verkligen växt med sin uppgift och ingen är lyckligare över ett agilitypass än hon!

Izzan startade officiellt och gick som bäst runt 2 tävlingar med 5 fel. Vi hade det lite jobbigt i början av säsongen med att hon hade svårt att fokusera i tävlingsmiljön men i slutet av så gick det bara bättre och bättre och vi ser med tillförsikt fram mot agilitysäsongen 2010!


Av olika skäl så uppnåddes inte andra mål, dels hade jag fokus på mina studier och dels så hade jag precis blivit frälst av agilityn...

I år hoppas jag att vi även kommer att komma ut lite i andra grenar!


Så våra mål för 2010 är:


Aisha - ev tävla lk 2 beroende på damens eget intresse inför detta

         - bli uppflyttad till agilityklass/hoppklass II

         - tävla viltspår och bli SVCH


Izzie - tävla lk 1 med 1:a pris

        - gå 0:ade runt i agilityn och gärna plocka pinne

        - tävla viltspår och bli SVCH


Och vår nyaste familjemedlems mål:


Tilly: - avsluta sin valpkurs

        - träffa får och ev gå vallkurs

        - gå forsättningskurs och börja träna inför lk 1

        - vara valp och bli trygg med andra människor/hundar/miljöer etc.


Så detta är vad vi (förhoppningsvis) ska pyssla med 2010! :)

         

Ovido - Quiz & Flashcards