Direktlänk till inlägg 22 september 2008

Hemma igen!

Av Malin - 22 september 2008 18:00

Japp nu är vi tillbaka ifrån vår minisemester på Öland!

Det har varit så skönt att bara slappa och umgås med familjen... Mamma bjöd på en riktigt god middag med fläskfile och sedan satt vi och spelade vin och drack gott vin in till småtimmarna!


På vägen hem åkte vi förbi Nybban och hälsade på Joanna och Linus, med oss hem fick vi lilla Eisa som ska bo här ett tag tills Joanna och dem har fått tillökning rättare sagt!

Hon är så mysig så, och idag har hon varit med mig och tjejerna och tränat lite lydnad och agility, men oj vilken skillnad det blev att ha med sig tre hundar mot två det kan jag lova!


Jag började iallafall lite med Eisa som är sååå kontaktsökande, hon gör allt för att få den där lilla godbiten jag har i handen så vi tränade kontakt, lite fot, stanan kvar och inkallning samt lite ligg! Hon tyckte det var jättekul men att leka med leksak var inget att ha iallafall inte när det fanns köttbulle som alternativ! :-)


Sedan fortsatte jag med turbo-Izzie som idag hade en massa överskottsenergi så det var nog nyttigt att vi åkte till klubben idag!

Vi körde också en hel del kontakt, vi kampade med leksak och hon fick chans att rejsa av sig! Sedan körde vi lite ruta med target vilket går bättre och bättre, hon e inte dum inte den här lilla vovven!

Lite inkallning och korta korta sträckor med fot körde vi också innan suget efter att köra lite agility blev för stort för matte...


Tyvärr så har det fortfarande alla hinder ihopknökade i ett hörn men jag lyckades hitta ett slalom och ett par hopphinder och tänkte köra slalom med lite ingångsträning.

Izzie är alltid snabb och ganska duktig för att ha tränat så lite! Men idag var hon extrem... Tjofftjoftjoff och så var slalomet klart snabbt och KLOCKRENT!

När lärde hon sig det?! Jag fattar verkligen ingenting för jag tycker verkligen inte att vi har tränat slalom mycket! Hon fick iallafall "jackpott" belöning såklart och sedan fortsatte vi att träna ingångar från olika håll! Nästa år ska Izzan definitivt ut på banorna så matte får ligga i nu under vintern med träningen...


Aisha fick såklart också vara med och även med henne körde jag lite ruta och sedan apportering, sötlök är vad hon är!

Det är så gött att hon har gått från att hata att apportera till att faktiskt tycka att det är roligt! Så skööönt.... Det hon fortfarande dock har lite problem med är avlämnadet, ibland släpper hon lite för snabbt och hon hatar att få den på tassarna vilket resulterar i att hon ställer sig upp så det måste vi slipa lite på!


Även Aisha fick köra lite agility, slalom och även högerslalom! Fick ju en liten wake up call förra träningen med Izzie när jag insåg att jag tränar alldeles för dåligt på att handla hunden från höger och kom då på att det egentligen är likadnat med Aisha och hennes slalom. Iallafall det körde vi idag och hon var duktig! Hon hade farten idag och tyckte att det var riktigt roligt, missade ibland någon pinne men då hennes fart och attityd var så bra så belönade jag ändå vilket jag hoppas är rätt nu.... Det här med hundträning är lurigt ibland!


Jahapp det här var lite om vad som händer hos oss! Nästa helg ska jag till Linköping på helgkurs i Hundens beteendebiologi och då ska jag bo hos Josefin, ni må tro att det kommer att pratas hund!!

Men nu måste jag återgå till mina studier, har nämligen matteprov på måndag och jag inser att helgen kommer det nog inte bli så mycket gjort på så då gäller det att ha studiediciplin nu!


Ha det fint!




 
 
Jessica & Desti

Jessica & Desti

23 september 2008 12:38

Åh har ni Eisa-hjärtat på besök, vad avundsjuk jag blir! :-) Pussa och krama henne så mycket från "gammel-matte"!!

http://vovve.info/jezzi

 
Josefin

Josefin

23 september 2008 12:56

Japp, hundprat kommer det allt att bli i helgen. Från tidig morgon till sen natt! :D

Vad härligt att Izzie är som hon är! Coyak och jag har sista kurstillfället ikväll men vi har inte tränat något emellan gångerna så vi har inte kommit längre än vi var innan. Men, men, det är ändock längre än de andra!

Jag ser faktiskt fram emot vintern. För det blir träning utan krav eftersom vi inte ska tävla något på ett tag. Gud vad skönt! Då behöver man inte hänga läpp om man har en omotiverad hund ena veckan. För vi har fler veckor att träna på! :p

http://www.pinscherpojkarna.se

 
Sanna & Kelly

Sanna & Kelly

23 september 2008 17:53

Skoj att passa en tik till men tre hundar, det är ganska mycket! Jag som tycker att det räcker med en pinscher att träna och ha med sig på promenaderna. Fast det är klart, tikar är väl generellt sett liiite lättare än hanarna.

Skoj att slalomet lossnat så där! Lustigt hur det kan bli ibland. Hoppas det håller i sig!

http://www.barkingkelly.se/index.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards