Alla inlägg den 9 september 2008

Av Malin - 9 september 2008 13:42

Usch och fy! Inte mycket hundträning har det blivit, vädret är alltifrån inbjudande med sitt eviga regnade och gråa ton....

Har kört lite klickerträning inomhus och sedan så har jag tittat på en massa härliga agilitylopp av diverse olika förare!

Jag tycker verkligen att det är roligt och jag nästa år ska jag vara med från början och satsa! Det är just att ta sig över tröskeln och börja tävla, när väl debuten är gjord så känns det lättare att anmäla till nästa för då vet man vad som väntar liksom!

Så det blir mest det som jag tror hösten/vintern kommer ägnas åt! Känns som en gren som inte är såå väderberoende som ex lydnaden är (iallafall för mina tjejer :-))

Aisha som är en sådan fisförnäm liten dam tycker att jag en riktigt dryg en om jag ber henne lägga sig i blött gräs vilket resulterar i att hon lägger sig på armbågarna vilket gör att jag blir irriterad och om det är något man inte ska bli i lydnadenträningen så är det just det!

Så istället för en massa konflikter på liknande moment så får vi träna på annat kul som rutan, apport, hopp etc. Sedan ska jag jobba för ett bättre fotgående med Aisha för där tappar vi ofta mycket poäng! Ska bara komma på hur jag ska göra detta moment riktigt riktigt roligt...hmm....


Med Izzie ska jag försöka komma igång ordentligt med agilityn. Izzie behöver en massa grundträning, hon har mycket studs och spring i benen men det gäller att få den där energin under kontrolll....


Sedan har jag fått en j-vla P-bot idag trots att jag betalt 125:- för ett parkeringskort....sååå irriterarnde. När jag ringer dem som utfärdat kortet säger dem att "men nej på den parkeringen gäller inte kortet, var det ingen som sa det till dig?". NEJ, det var det inte! :-( Måttligt irriterande och nu är jag 300 kr fattigare....*snyft*


Roligare är att min kursbok i Hundens beteendebiologi har kommit och att Josefin med pinscherpojkarna ska läsa den här kursen också, tjoho vad roligt vi ska ha!!! Längtar redan till helgträffen....


Nu ska jag gå och mysa med vovvarna! Ha det bäst allesammans....



Ovido - Quiz & Flashcards