Alla inlägg den 9 maj 2008

Av Malin - 9 maj 2008 12:35

Idag kommer Josefin med pinscherpojkarna på besök!

Vi tänkte ha lite träningskväll o en massa pinscherprat.... Blir nog inriktining på agility ikväll samt lite lydnadsmoment som jag känner att jag behöver slipa lite på!


Bra med ett par objektiva, kunnande ögon som kan komma med kommentarer och tips! Det är inte lätt att se vad man själv gör för fel och egentligen skulle man nog filma sig för att verkligen kunna se hur man använder kroppen, vilka dubbelkommandon man säkert ger och vad som går snett när något verkligen går snett!

Men för detta krävs ju en videokamera vilket jag inte har så jag får nöja mig med träningskompisar som får ge kritik...vilket funkar utmärkt det också!


Imorgon blir det sedan MH hela dagen, Josefin ska figga så vi får hjälpa henne med hennes pojkar litegrann, skönt att man bor här på ön så har vi inte så långt att åka. Det är flera pinschrar som ska gå och det var länge sedan jag var på ett MH så det ska bli riktigt kul att se dem "in action"!


Söndag bär det iväg till Nybro för pinscherträff och träning, det blir mer trick och lydnad då och det ska bli skoj att träna med lite fler pinschrar, hur som haver är det speciella att träna och man behöver alla knep och knåp man kan få för när det väl funkar så funkar det ju jättebra!


Ska försöka ta mycket kort så kommer det väl en rejäl uppdatering efter helgen, känns som att den kommer att bli späckad ändå med alla aktiviteter så datorn blir lite nedprioriterad.... 


Izzie var förresten på kurs igår också, Fortsatte med ställande under gång och jag tror att poletten trillade ner en bra bit för lilla damen.


Inkallande gick bra förutom den gången hon rymde till en doberman som busade med sin husse....Izzie huligan!! Hon är klassens värsting tror jag men samtidigt en av dem duktigaste för hon lär snabbt och hon jobbar HELA tiden! Hoppet sitter också jättefint tycker jag, hoppar glatt ifrån mig och sedan så kampar vi som tusan.... Gullhund!


Platsliggning hör väl inte till Izzies favorit, tror att det har att göra med hennes höga energinivå så det måste vi jobba en del på. Hon ska verkligen känna att det är en uppgift att ligga plats och att det verkligen ska löna sig för henne så ska vi nog lösa den biten också...


Fotgåendet blir bättre och bättre och nu börjar även vänstersvängarna sitta fint när matte lärt sig hur hon ska flytta fötterna för att det ska passa bäst. Fin kontakt hela tiden! Nu kör vi bara förflyttnigar på ställer och kortare sträckor men ändå...


Men som sagt fler uppdateringar kommer så håll utkik!

Ovido - Quiz & Flashcards