Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Malin - 5 oktober 2009 13:16

Idag sken solen åter i Malmö och då kommer ju såklart suget efter att köra lite agility!

Hade bestämt mig för att köra lite mer grunder idag och att hålla allt simpelt så att hundarna hela tiden skulle få lyckas. Izzie har lite svårt att ta nederlag och att behöva göra om även om det blivit bättre o hon börjar förstå att det inte är någon katastrof... Iallafall därför kände jag att vi bara skulle ha kul för det har varit mycket fokus på slalom o ingångar o.s.v på sista tiden.


  


Vi började med en rundbana med tunnlar, hopphinder och långhopp och så belönade jag med godisskål!! Mäkta populärt kan jag säga o Aisha bara satt i illskällde när jag satte fast henne för att köra med Izzan istället!

Det är roligt att Aisha tycker att agility är så jädra kul att hon t.o.m kan jaga upp sig så att hon skäller för det kan jag säga, det är inte ofta hon gör det!


  


Plockade även in ett slalom sedan och det gick jättebra, kunde belöna Izzan med leksak även idag trots attjag belönade emellan med godis som bestod av leverpastej, korv och köttbullar...

Även Aisha drar på slalom nu och det är skoj! Fick lite tips av en som var o tränade samtidigt som oss att köra 2 x 2 metoden för att öka hennes fart ytterligare... Detta är ju något jag har tänkt på och jag har t.o.m filmen men det har bara inte blivit av. Kanske ett vinterprojekt?? Och kanske vi på det viset skulle kunna lära in högerslalom??

Ja vi får se var vi hamnar!


  


Körde även godisskål på slutet av kontaktfältshindrena med Aisha för att se om det ökade hennes fart o det kan jag säga att det gjorde det verkligen! Något som jag definitivt ska fortsätta bygga på för det är en svag länk hos oss...

Izzan fick köra 2 på och 2 av och det gick faktiskt hyffsat, oxå ett höst/vinterprojekt har jag tänkt att lära in ordentliga kontaktfält!


  


Nu sover flickorna gott i varsin soffa o jag ska äta lite mat tänkte jag innan jag tar mig i kragen o börjar göra lite nytta! =)

Ovido - Quiz & Flashcards