Alla inlägg den 21 november 2010

Av Malin - 21 november 2010 20:35

Snabblogg då jag är fullt upptagen med söndagsmys efter 4 hektiska jobbdagar!


Iallafall har vi varit till klubben och tränat lite agility med fokus på slalom.

Flickorna var superduktiga. Aishas högerslalom blir bättre och bättre och till våren hoppas jag att vi kommit så långt att jag vågar satsa på det under kommande tävlingar!

Izzan är en  liten slalomdrottning och Tilly kommer nog inte bli så pjåkig hon heller! :)

Med Tilly har kommit så långt att vi testat 4 och 6 pinnars slalom och det fixar hon riktigt bra! Ska fortsätta jobba med vinklar och olika byten men det är kul att hon redan nu har sådant sug på slalomet!


http://www.youtube.com/watch?v=rBlvFh3e7-A


Och igår var det 3 tillfället på vallningskursen. Började i fålla med att få henne att söka sig ut från fåren och jobbade med balans och flanker.

Sedan flyttade vi ut från fållan och lät henne jobba med att driva. Hon var så fiiin! Jobbade lugnt mot fåren, lugna starter efter att jag lagt henne. fina läggande utan att behövde upprepa mig och i princip inga tjuvrusningar ens när hon kom riktigt nära dem! Hon klarade även att stå upp mot tackan som vände upp mot henne och utmanade lite... Fina, duktiga Tilly!

Kursledarens kommentar, det går ju nästan för bra för att vara bra!

Haha, ja jag tänker då njuta av min duktiga hund, när vi stöter på hinder så tar vi det då!


Är så nöjd och stolt över min lilla fårhund! :)

Ovido - Quiz & Flashcards