Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Vilken helg!

Av Malin - 11 maj 2008 19:10

Vilken underbar helg vi har haft med strålande sol och fantastiskt trevligt sällskap!

Fredagskvällen kom Josefin på besök ifrån Linköping och skulle stanna natten. Efter att ha packat in allt och tagit ut hundarna på en promenad så åkte vi en sväng till Saxnäs BK där MH:t skulle vara på lördagen.

Där fick hundarna rusa av sig ordentligt och busa med varandra innan turen bar in till vår hemmaklubb Kalmar BK för lite agilityträning!!


Vi byggde en bana med hopphinder, säcken, balans, tunnel och slalom där vi kunde köra både bakombyten och framförbyten och hrmm, ja jag märker ju att jag behöver träna på och bli bättre på att handla Aisha runt på banan. När det blev tokigt så var det definitivt inte hennes fel utan mitt men vi tragglade på och till slut tycker jag ändå att det gick riktigt bra!

Vi körde även lite däckträning och gungan vilket var nyttigt och länge sedan vi gjorde. Josefin visade också hur man kan använda såkallade boxar och där körde vi lite träning också! Mycket bra övning måste jag säga....

Lilla Izzie fick också hoppa ett par hinder på låg höjd annars så var det mest lite tricks och passivitetsträning för hennes del, vilket är nog så viktigt för en liten pinscher!


På lördagen åkte vi således till Saxnäs för att titta på MH. Det var Coyak och fyra andra Hickson hundar ifrån Joannas D-kull som skulle gå MH och det var riktigt roligt att följa dem och deras reaktioner på banan!

Detta finns noggrannt dokumenterat med bilder och videokamera såklart!


Aisha och Izzie fick skotträning kan man ju säga då det var 10 hundar som gick och minst 2 skott sköts på alla hundarna men det klarade dem fint och man kunde inte se någon reaktion hos någon av dem då vi hade dem ute under pågående skott! Känns bara såå gutt.....


Meningen var att vi sedan skulle ha käkat ihop på Erikssöres camping efteråt men min rygg höll på att ta kol på mig så efter att ha varit på plats i nästan 12 timmar så kände vi det räckte så jag och Christian styrde kosan hemåt och käkade pizza och drack vin!


Men som sagt det var grymt skoj att se alla härliga Hickson-vovvar och träffa deras trevliga familjer!! Så tack för en trevlig dag allesammans!


Idag så bar det återigen iväg och denna gång till Nybro och Joanna!
Där fick vi träffa 3 små valpar på 13 veckor. Så underbart mysiga och sociala och fulla med bus såklart! Izzie skötte sig supersnyggt och lekte litegrann med de små. Aisha var måttligt road och höll sig en bit ifrån oftast! :-)


Sedan drog vi till Nybro BK och körde lite agility och Josefin visade lite häftiga trick med Azlan. Joanna var också med och hade nu Exit med sig... Detta är en hund som jag lätt skulle vilja ha om det inte var för att han var hane... :-) Dessutom har jag fulla händer med de två tösabitarna jag har här hemma....

Dock var det nästan 30 grader varmt ute och det var lite jobbigt för hundarna så det blev ganska lugnt för dem.

 Sedan var jag tvungen att åka hemåt för att fira min lillebror som har fyllt hela 18 år!


Tack allesammans igen för en riktigt rolig helg!



 
 
Josefin

Josefin

12 maj 2008 12:37

Tack för en trevlig helg!!! :D Synd bara att jag var så seg på fredagen för annars hade vi nog kunnat tränat mer. Men det tar vi igen sedan i augusti! Nu längtar vi sååå efter bilder i mailen . . .:p Kram

http://www.pinscherpojkarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards