Direktlänk till inlägg 17 maj 2008

Debuten avklarad!

Av Malin - 17 maj 2008 16:01

Sådärja, nu var ett par veckors vånda över! :-)

Idag har vi tävlat i Lk 2 på Nässjö BK.

Vi hade tur med vädret ca: 15 grader och växlande väder mellan moln och sol. Rätt så bra pinscherväder förutom att det var lite fuktigt i gräset vilket alltid väcker en skräck infäör platsliggandet (åtminstonde som pinscherägare).

Sedan var det lottning. Jag sade innan tävlingen till Chrille att jag var säker på att jag skulle lyckas dra nr 1 och vilket nr drar jag? Jo nr 1 såklart!


Sedan började vi med platsen. Två andra hundar var med, en rottis och en hovawart, så det var en liten grupp. Aisha var såå duktig och lade sig fint. Hjärtat dunkade när jag lämnade henne för att gå och gömma mig med dem andra ägarna bakom ett plank. Det är en sak på träning där man kan gå fram och belöna emellanåt och korrigera ev misstag och att tävla där man är helt uelämnad till hundens nycker. Med tanke på att det var vår debut så kändes 3 min väääldigt långt. Men hon låg lungt och stilla dock väldigt uppmärksam på det hållet jag försvunnit åt.

Jag kom tillbaka och hon satte sig fint på mitt kommando vilket resulterade i en tjusig 10.


Det var en väldigt svajig tävling idag, vissa moment satt klockrent medan hon nollade både apporten (vilket jag räknat med) och rutan där jag ändå hade hoppats hon skulle lyckas. Så bara där var ju 50! potentiella poäng....suck....

Men sedan så gör hon ett görsnyggt läggande, för att inte tala om hoppet där hon kniper 9, och 9.5


Jag tror att det är så att hon är osäker på vissa moment och har inte hunnit få in rutin på dem och de andra är snarlika 1:ans eller t.o.m exakt lika som ex läggandet under gång.


Så allt som allt lyckades vi skrapa ihop ett 3:e pris med 121.5 poäng.


Så här såg det ut poängmässigt!


Platsliggning- 10

Fritt följ- 6.5

Läggande- 9

Inkallande med ställande- 5

Sändande med ställande- 0

Apportering- 0

Hopp över hinder- 9.5

Fjärrdirigering- 8.5

Helhet- 7


Så vi har debuterat, vi vet vad vi måste jobba mer på och vi ska banne mig ut och tävla mer och jobba stenhårt med detta!!


Nervositeten har bytts ut mot blodad tand....

Men först ska vi träna och tävla agility oh viltspår så vi tar det lite easy med lydnaden ett tag även om det självklart komer att tragglas!


Aisha var glad iallafall och en gång sprang hon fram och hälsade pådomaren genom att sätta framtassarna på bröstet och vifta på svansen... Sötis!


Vi är både nöjda och missnöjda men nu vet vi som sagt våra styrkor och svagheter... Ungefär som jag gissat innan!


We´ll be back!




 
 
Joanna

Joanna

17 maj 2008 18:49

TOPPENFINT JOBBAT!!
Agility och viltspår också nu, vilken tik hon är vår Aisha!!
1000 grattis krmaar till en finfin debut!!

http://www.hickson.nu

 
Josefin

Josefin

17 maj 2008 20:58

Grattar här med! Snacka om att jag ser fram emot Växjö nu! ;)

http://www.pinscherpojkarna.se

 
Emma

Emma

17 maj 2008 23:15

Härligt att ha debuten avklarad! Grattis till ett väl genomförd tävling Malin.

Jag skulle gärna ha varit med er i Växjö 8 juni, vilket pinscherdrag det vore ha varit! ;)

http://herrharry.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards