Alla inlägg under maj 2008

Av Malin - 7 maj 2008 13:40

Idag damp kallelsen från lydnadstävlingen ner, plötsligt blev det verkligt!

Så nu kittlar det i kistan kan jag lova...




Av Malin - 6 maj 2008 17:35

Här kommer lite utlovade bilder!
Bättre sent än aldrig eller vad är det man säger....


Idag har jag och flickorna varit på klubben och Aisha har fått träna lite agility, slalom, hopphinder och balansen som tycks vara hennes favorit just nu! Tyärr var inte kameran med idag...

Izzie fick träna lydnadshindret ett par gånger och sedan körde vi fotgående, apportering, lägganden, inkallning och ställande under gång.


Kul var det men väldigt varmt! Man har visst inte vant sig vid att det är 25 grader ute än....


Bilderna är från helgen, var tvungen att lägga in en bild på Izzan och hennes reaktion när husse förmanar henne (var lite närgången mot osten tror jag :-))


Håll till godo!

Av Malin - 4 maj 2008 23:35

Idag har jag lagt ut spår till tjejerna!
Aisha fick ett spår med en vinkel i varierande terräng... Hrmm även lite sumpmark vilket mattes fötter surt fick erfara! :-/

Men vad gör man inte för sina hundar??


Hon tog sig an spåret jättefint, spårade lungt och metodiskt. Såg att hon ringade lite i vinkeln innan hon lungt fortsatte mot godisburken!

Duktiga, härliga Aisha.... Hon är så fantastisk att leva med denna hund! Glad, följsam, mysig, positiv till allt och med glimten i ögat...


Izzan fick ett rakt spår men lite längre liggtid än sist men inte gjorde det någon skillnad för farten inte!! :-/

Hmm...men hon spårar fint iallafall och tycks veta vad hon gör! Spåret gick verkligen över stock och sten och när hon klev på en nedfallen björk så var det så mycket pollen som yrde upp att Izzie blev alldeles grön! ;-)

Stackarn....inte för att det bekymmrade henne dock...inte mycket som bekymmrar min lillskrutta utan hon spårade glatt vidare till sin kampleksak och där lekte vi som tusan!!


Hon är rolig Izzie för hon verkligen ÄLSKAR att träna och jobba och hon kan verkligen komma och be om att få jobba! Samtidigt är hon världens gosigaste och hon verkligen uppskattar när någon kelar och gosar med henne! På kvällarna när hon är trött så kommer hon med öronen bakåtlagda och vill komma nära, nära och bli klappad, så söt så söt min lilla röding!

Imorgon får jag möjlighet att lägga ut bilder ifrån dagarna som har varit, gutt att ha haft Christian här i dagarna så att jag kunnat få lite fotohjälp! Tjejerna är dessutom överförtjusta i sin husse så detta uppskattas av oss alla 3!

Av Malin - 4 maj 2008 03:18

Ibland går tiden bara alldeles, alldeles för fort!!

Jag har haft så mycket planer för hundträningen den här helgen men det har varit kalas x flera och så har ett par dagar regnat bort och vips så  är det plötsligt jobbdags igen!


Dock har vi hunnit med lite apporteringsträning och mutan har nu varit prickig korv som visst var en riktigt bra motivationshöjare för tjejerna! ;-)

Till och med den lilla svartingen kunde hålla apporten i munnen i cirka 4-5 sekunder så jag börjar kunna dra ut på tiden...

Bildbevis kommer på dagens träning, snart!


Sedan var vi en uppe på klulbben en stund i regnet! Dock har jag införskaffat mig en schysst regnjacka idag så nu finns det inga fler ursäkter... Vi gick en promenad först på cirka 40 minuter och när vi kom tillbaka såg jag att det var en massa hopphinder uppbyggda och det blev en kort och väldigt oplanerad träningsstund MEN Aisha var supertaggad, hon tycker verkligen att agility är roligt....

 Och nu när Josefin med brorsan Azlan vågats sig ut på banorna så känns det som att vi också borde våga!

Ska bara försöka hitta några bra tävlingar i närheten och inte precis just nu när vi tragglar inför det kommande lydnadsprovet!


Båda tjejerna är nu i sluttampen av sitt löp och det är skönt!! Bra att dem har det avklarat innan tävlingssäsongen drar igång på allvar...


Ovido - Quiz & Flashcards