Direktlänk till inlägg 4 september 2008

So we´re back!

Av Malin - 4 september 2008 07:18

Halloj igen!

Nu tänkte jag att det var dags att ta tag i det här med bloggandet igen!

Allt är bra med flickorna och även mig.... :-)


Jag har nu börjat plugga naturvetenskap vilket innebär att jag just nu läser fysik, kemi, matte och biologi. Mastiga ämnen men det går ändå rätt så bra, det är matten som är liiite småknepig men det ska nog lösa sig!


Utöver det så läser jag även kursen hundens beteendebiologi som går på Linköpings universitet och det ska bli sååå spännande att se vad den kursen ger och jag tror att jag kommer ha stor nytta av den kunskapen!


Vad som hänt på hundfronten då??

Tja, vi har tagit det rätt så lungt faktiskt, Izzan har jag tragglat vidare 1:an med och hade inte jag varit så feg så hade jag nog startat Izzie i år men jag vill känna att jag verkligen tror att hunden kommer att fixa det. Och för det behöver vi tävlingsträna lite, t.ex platsliggandet. Det är inte många gånger hon legat med andra hundar och det vill jag befästa lite mer!


Aisha baisha har tävlat i lydnad! Min förhoppning var att det skulle gå bättre än vad det gjorde sist när hon letade efter husse hela programmet igenom och dessutom reste sig på platsen och kom till mig!!


Var aningens nervös kan jag säga innan vi lagt platsen och det hjälpte ju inte direkt att en tjej precis innan sa till mig att det var så skönt att vi skulle tävla i 2:an för till skillnad mot 1:an så vet man ju att hunden har en säker platsliggning...hehe....jag nämnde inte vad som hände sist jag tävlade för henne!


Och ja, det gick ju iallafall mycket bättre än sist även om det inte gick alldeles lysande! ;-)

Att jag behölvde använda många dubbelkommandon drog ner allting rejält men när hon väl utförde momenten så gjorde hon det ursnyggt! Och guess what? Vi fick poäng på apporteringern!


Resultatet blev som följer:

Platsliggande: 10

Fritt följ: 6

Läggande: 8

Inkallande med ställande: 5

Sändande med ställande: 5

Apportering: 5

Fritt hopp över hinder: 10

Fjärrdirigering: 5

Helehet: 7


Summa: 138


Så vi börjar närma oss! Hade en tävling inbokad i Skara men lilla damen har bestämt att det var dags att löpa nu! *suck*

Definitivt en nackdel med att ha tik!!

Men nu vet vi att vi kan iallafall och att vi bara behöver jobba på... det är lätt att ge upp när man känner att saker och ting inte går åt rätt håll men jag hoppas att vi hittat tillbaka nu!


 
 
Sanna & Kelly

Sanna & Kelly

4 september 2008 12:04

Grattis till 3:e priset! Det är ett pris i alla fall och det är 100 ggr roligare än en nolla... Och det var väääldigt nära ett 2:a pris oxå. Och poäng på varje momnent, det är inte illa! Nu gäller det bara att få upp poängen lite så är ni i hamn. SYND att hon började löpa, kunde hon inte vänta någon månad till säsongen är över..? ;-)

Jag tror att det är smart att vänta med Izzie till våren, hon är ju så ung ännu så det är bättre om hon får mogna drygt ett halvår till och verkligen befästa momenten.

Den 13 sep har vi nästa tävling. Spännande och lite nervöst, ska vi få våran sista 1:a nu...? Skoj att i så fall gå över helt och fullt till till klass 2 momenten.

Ha det så bra och ta hand om er!

http://www.barkingkelly.se/index.html

 
Emma och Harry

Emma och Harry

6 september 2008 16:18

Vad kul att ni är tillbaka!!!
Grattis till en väl genomförd tävling, synd att damen började löpa nu när ni var på gång! Min nästa hund, som kommer att vara en tik, ska jag kastrera för att just slippa detta! ;)

http://herrharry.se

 
Camilla, Allis och Choiz

Camilla, Allis och Choiz

6 september 2008 20:02

Hej!
Vad kul att du bor i jönköping! Jag pluggar ju på högskolan där - kanske du med gör då? Isåfall kan vi ju PIM:a till varann! Vore jätteroligt att träna med er någongång! Antingen i Eksjö eller i Jönköping kanske? Vi är ju bara nybörjare ännu, men det jkan ju bli mer framöver! Ha det så jättebra och grattis till era resultat i tävlingarna!

http://www.nogg.se/allischoiz

 
Josefin

Josefin

8 september 2008 12:04

Ni får inte glömma att fråga mig någon gång om ni ska träna i Jönköping. Kan jag och har bil så är 1 h bilfärd ingenting! ;)

Skickade in registreringspapprena idag Malin. Så det blir en trevlig höst på alla sätt och vis!!! :D

http://www,pinscherpojkarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards