Direktlänk till inlägg 17 december 2008

Jullov!

Av Malin - 17 december 2008 19:05

ÄNTLIGEN!

 Idag hade jag sista provet för terminen och det gick helt okej tror jag iallafall! Så nu har jag officiellt jullov! Och det känns sååå skööönt!


Det har varit blod, svett och tårar den här terminen, och därför är det så jäkla gutt att känna att jag har klarat av den med alla dessa ämnen som egentligen inte är "mina" ämnen!


Så idag när jag kom hem så gick jag och hundarna och sov en liten stund, sedan så åt vi (husse hade gjort pannkakor) och nu har vi precis kommit hem ifrån en kvällspromenad!

Vi utforskade lite nya vägar och jag hittade en trevlig runda som tog ca: 45 min. Hundarna fick bra miljöträning med stora lastbilar som åkte förbi, skällande hundar som vaktade sin gård, en massa möten med andra hundar...

Låter kanske simpelt men Izzie behöver verkligen den träning nu!

Hon är ju lite osäker med andra hundar och då menar jag att hon är rädd! Inte att hon ska gå till attack...

Fick nämligen höra att min hund (Izzie) var en elak hund nu när vi var på agilityn senast...suck.... Det var från en av de kära instruktörerna från kursen.

Jag sade till henne dock att Izzie inte var en elak hund, utan en hund som är rädd för att bli påhopppad!

Det som föranledde att hon var en elak hund den gången var att hon reste ragg när det kom in en stor skällande svart labradorblandning som inte varit med under den timmen vi varit där.

Hon sade inget men hon blev osäker och kunde inte koncentrera sig och vi skulle precis köra bana och då bad vi dem om de kunde gå upp på läktaren vilket de gjorde utan diskussion. Men kursledaren som sagt sade att Izzie var en elak hund som blev arg...


Argh...blir sur bara jag skriver om det! Okunniga, okunniga människa....


Jaja, tillbaka till lite trevligare ämnen! Vi har haft en underbar kväll och nu ska jag gå och mysa ner mig med mina kära pinscherflickor i soffan...

Funderar dock på att träna tjejerna på att städa undan lite leksaker, började en gång men det var lite klurigt så vi lade ner men det kanske är dags att ta upp det igen... :-)


På fredag blir det julklappshandling och sedan så åker vi till Öland på söndag för att fira jul!


(Har förresten pratat med en veterinär som tyckte att vi kunde avvakta med Izzie då det var ett så "lätt" anfall men att vi skulle höra av oss om det hände igen. Alltid bra att ha pratat med expertisen....)

 
 
Sanna&Kelly

Sanna&Kelly

18 december 2008 12:30

Usch vad jag blir illa berörd att läsa att en hundinstruktör uttalar sig på det där sättet. Usch och fy och hoppas att hon inte får några kunder!

Vad skönt att tentan är avklarad nu, jag vet precis hur du känner det. Själv har jag bara ett arbetspass kvar på drygt 4 timmar innan min julledighet börjar och det är ju överkomligt... ;-)

Verkar ju som ett bra trick att städa nu till jul, det brukar ju bli ganska mycket skräp när man öppnar presenter.

http://www.bakingkelly.se

 
Emma och Harry

Emma och Harry

18 december 2008 13:47

Jag förstår inte hur den där människan får vara instruktör!!! Hon verkar ju vara bäng i bollen! Blä!!!

Skönt med jullov!! :D

http://herrharry.se

 
Josefin

Josefin

18 december 2008 22:23

Ja, visst är det skrämmande att vi har så okunniga instruktörer runt om i landet! Undrar vad hon skulle säga om Coyak då. Han som gärna tar till försvaret först och främst . . .

Vi måste verkligen se till att få till en träning ihop. Kanske någon dag under julledigheten? Ska se vilka dagar som jag kan låna bil. Eller ni kanske vill komma hit? Vi har ju inomhuslokal som vi kan träna både lydnad och agility i. Så får vi se till att komma till er nästa gång?

http://www.pinscherpojkarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards