Alla inlägg den 23 april 2008

Av Malin - 23 april 2008 17:56

Nu har jag äntligen fått tummen ur och anmält Aisha till sin första tävling i Lk 2. Mest för att få ändna ur vagnen, erfarenheten och såklart för att få en bedömning på var vi befinner oss...


Detta innebär ju såklart att jag lägger mer press på oss också att faktiskt finslipa alla moment och få en del moment klara (apporten igen :-))

Men jag hoppas att vi ska hinna i tid iallafall....


Så idag hade vi åter apport på schemat och såklart rutan.

Vill att hon ska lära sig kommandot framåt så att momentet innhåller ett framåtsändande för jag kan ju stoppa henne när jag vill och då är det bara att säga stopp när hon är i rutan. Det är detta jag försöker lära in genom att lägga en target en liten bit utanför rutan.

Idag kändes det som att hon greppade detta lite mer. Har också upptäckt att jag börjar gilla min lilla gula klicker mer och mer ju bättre vi kommer överrens! :-)

Inkallning med ställande blev det också, körde med externbelöning bakåt idag med förhoppningen om att hon skulle stanna snabbt vilket hon också gjorde. Har haft lite bekymmer med att det tar lite för många steg innan lilla damen stannar dock fullt godkänt men allt kan ju finslipas!


Izzie har idag fått sitta i utgångsposition och hålla apporten! Skönt med en hund som inte tycker att detta med apportering är det äckligaste i världen! :-)

Hon är jätteduktig och har ett fint grepp, ska bli kul att se imorgon om hon kan fokusera när vi är på kursen så att vi kan briljera lite med våra nyvunna kunskaper....

Började även lite med ställandet idag vilket jag också tror att vi kommer att ta upp imorgon på kursen! Då blir det inte helt nytt för henne när vi kommer till planen, det är ju så mycket soliga distraktioner ändå!


Har även shoppat lite igår! Hade med min systers lilla flicka som är 3 år och hon agerade hjälpreda! Hon tyckte att Aisha och Izzie skulle få grisknorrar och en hel hög med leksaker....tja det blev grisknorrar! Och EN leksak, en kampleksak till Izzie att ha på kursen, verkar bra och hållbar vilket behövs när lillan sätter igång!

En "springer" blev det också så nu ska bara cykeln fixas till så tänkte jag att jag skulle börja motionera tjejerna lite mer ordentligt!

Efter allt detta så har vi bara suttit och slappat i solen, druckit kaffe och blurrat pinscher ett par timmar med Joanna!! Härligt härligt...

Detta är verkligen min årstid! Allt känns sååå otroligt mycket lättare och roligare.... Tjejerna klagar inte heller vilket ni kan se på bilderna av mina vackra soldyrkare!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards