Alla inlägg den 28 april 2008

Av Malin - 28 april 2008 13:43

Har det varit på hundfronten! Aisha och Izzie har fått nöja sig med långa promenader och att mysa hemma hos mina föräldrar då matte varit på galej! ;-)


LIte har vi dock hunnit med som apporteringsträning (ette vigt tjatande om det jag vet), lite fotgående och så har vi haft lite hanteringsträning.

Matte har också djupdykt i diverse böcker om hundträning och läst om olika sätt att lära in apport och rutan samt hur vi kan finslipa vårt inkallande med ställande.


Izzan ska jag introducera för ställande under gång och ska prova med att lära henne detta med leksak så jag behövde läsa på!


Aisha lärde jag med hjälp av enbart godis och detta berodde såklart på att Aisha inte tycker att det är roligt att kampa eller leka med leksaker...

Bra för matte dock som själv måste utveckla sig och hitta på nya lösningar....


Har fått tag i lite spårmark, skankar har kommit på posten och hundarna verkar redo! Så nu måste matte bara skaffa lite blod och sedan bär det av ut i skogarna inom kort!! Måste ju börja träna lite inför det stundande KM:et. Har inte bestämt mig till 100 % om jag ska spåra med båda hundarna eller bara Aisha, vi får se vad Izzie tycker om viltspår först då hon aldrig provat....

Bra initiativ dock av Claes och Jessica!! Kändes otroligt roligt när det damp ner ett inbjudningskort i brevlådan!


Nu ska vi ut och träna platsliggning!!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards