Direktlänk till inlägg 2 mars 2009

Rubrik saknas

Av Malin - 2 mars 2009 10:33

Så var denna helgen oxå gången... Kan inte säga annat än att tiden ibland går alldeles för fort!


I helgen har iallafall Josefin med grabbarna varit här!

Tanken var att det skulle bli mycket freestyle träning men av olika anledningar så som trötta hundar, griniga mattar och tråkigt väder så vart det inte såå mycket av den varan...

Vi har dock hunnit med lite lydnad och såklart lite agility!


Utöver det har vi ju också hunnit umgås och käkat god mat, gått härliga skogspromenader och tittat på melodifestival!


Men såklart har helgen gått i hundens tecken och fokuset har blivit på dem!


Aisha har återigen gjort sin matte stolt genom att vara absolut suverän på agilityn både i fredags och söndags när vi körde! Hon verkligen älskar agility och hon börjar faktiskt få upp fart och nu i helgen så kändes det som att hon börjar få bra självförtroende i slalomet och därmed har hon också fått en bättre fart, har aldrig sett henne göra sådant slalom faktiskt...


Jag gör lite handlingsfel på ett par ställen när vi kör bana och ställer till det för stackars Aisha som ändå jobbar på bra!


Izzan var också superfokuserad och kunde jobba utan att bry sig om de andra hundarna eller äta hästbajs! Helt galen i gungan har hon blivit också... Hon körde även en variant ute att ta tunneln från ovansidan...hon är toookig den lilla hunden! Josefin hann faktiskt med att föreviga....


De är så goa mina tjejer och jag är så glad att jag har dem även om Aisha var riktigt billig vid ett tillfälle....

Hon har nämligen fått för sig att klickern är farlig och hon har svårt att jobba inomhus med mig för hon är rädd att jag ska ha klickern i handen, eller något. Så t.o.m när jag ska ge henne godis så ryggar hon och ser strykrädd ut, usch, det är så jädra trist när hon gör så...

Därav blev den planerade freestyleträningen inomhus inställd!


Men vi fokuserar och tar med oss det positiva och det känns faktiskt riktigt lovande inför den kommande säsongen med flickorna!


Här kommer lite bilder från våra härliga dagar och lite filmer är på G!


(O ja just det, tips på supergott gotte är ungsbakad ungdjurslever, mumma säger tjejerna).


Bana

http://www.youtube.com/watch?v=O5vESKraUaY


Lite mixat...
http://www.youtube.com/watch?v=Z4WtU3YcnFM




 
 
Josefin

Josefin

2 mars 2009 13:39

Jag skrattade lika mycket nu som jag gjorde när jag filmade Izzie på gungan. Supertokiga hund!!! :D :D :D Slalomet ser verkligen kanonbra ut på båda hundarna! Killarna ligger nu under täcket i sängen. Undrar om de tycker att vår lägenhet är kall i jämförelse med er . . . ;) Tack för en supertrevlig helg! Och visst kommer denna agilitysäsong att bli superspännande! Bra jobbat Malin!!!

http://www.pinscherpojkarna.se

 
Jessica & Desti

Jessica & Desti

3 mars 2009 12:37

Härliga bilder!! Låter som en jättetrevlig helg, blir ju riktigt sugen på att köra agility nu men jag får snällt vänta tills det töat bort lite mer tror jag, är bara lera och slask på planen just nu :-( Sköt om er!

http://vovve.info/jezzi

 
Sanna & Kelly

Sanna & Kelly

3 mars 2009 14:47

Kul kul! Jag ser fram emot att komma igång med agilityn igen, när nu snön behagar att försvinna så att klubben plockar fram hindrena. Känner mig lite stressad nästan att vi inte kunnat köra slalom på ett par månader pga av den frusna marken och platsliggning, fjärrdirigering och personspår ligger också på is. Aja, ju bättre vi blir på de andra momenten nu desto mer kan vi satsa på de momenten när snön väl försvinner. Men ändå! Nedrans äckliga snö, trött på den. Vet du, nästan bara en månad till vår debut i lk2, den 5 april. Om den inte blir inställd pga av snö förstås...

Vad lika era hundar är! Att syskonen Aisha & Azlan är det är väl inte så konstigt men att Izzan & Coyak också är så lika är lite lustigt!

http://www.barkingkelly.se

 
Ingen bild

Sanna & Kelly

3 mars 2009 16:24

Hi hi hi hi, vad roligt med Izzie och gungbrädan... :-D

 
Ingen bild

Joanna igen..

3 mars 2009 19:18

Ha ha ha! Izzan är för skön!

 
Ingen bild

Joanna

3 mars 2009 19:18

Grattis på födelsedagen Aisha!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards