Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Freestyledebut!

Av Malin - 15 mars 2009 20:02

Den här helgen har spenderats hos Josefin och pinscherpojkarna!
Vi har varit på helgkurs (litegrann =)), tränat agility, tittat på duktiga klass 3 ekipage som tävlade och kikat på melodifestival...


Och så har vi ju då som rubriken säger, debuterat i freestyle med blandade resultat! Min lilla olyckskorp Izzie lyckas bli påhoppad precis innan det var hennes tur att gå in i ringen... Tråkigt att man inte ska kunna gå fram till startlinjen utan att det ska behöva hända. Izzie tar ju såå illa vid sig och när vi gick in i ringen hade hon svansen mellan benen, kul start! NOT!!!


Sedan så hade hon svårt att fokusera hela programet igenom, blev störd så fort en hund skällde och det händer ju rätt ofta när det är så många hundar på samma ställe... Vi jobbade på men jag försökte bara få med henne på att göra lite rörelser, under tiden blev det så att jag tog på henne för att stötta vid flera tillfällen och vid ett tillfälle tog jag tag lite vid halsen vilket räknades som fysisk korrigering och vi blev diskade.

Men det gör inget, jag gjorde vad jag behövde för att hjälpa min hund och vi kunde köra några fina rörelser iallafall!

Nu är debuten gjord och om vi ställer upp någon mer gång så vet vi iallafall lite vad det handlar om!!


Hur gick det få för lilla Aisha?

Tja min lilla dam var taggad till tänderna! (för att vara Aisha =))

Matte hade ju torkad lever och Aishisen är en gourmet ut i klospetsarna och slår knut på sig själv för att vara till lags när godiset är så gott!

Vi lyckades genomföra programmet med bara ett litet missöde mot slutet där jag glömde bort mig lite vad jag skulle göra. Detta berodde nog på att vissa rörelser hade gått lite för fort innan också och det vart lite mycket tid över...


Iallafall så fick vi ihop i genomsnitt 73,25 poäng och uppflyttning då de tekniska poängen räckte till!!!

Hon kom på 12:e plats och det var 35 anmälda!


Roligt var också att vi av Frida Binette fick en 5:a på Samarbete med hund vilket är det högsta man kan få där! Kul att läsa för det kändes verkligen som vi jobbade ihop idag!


Nu till veckan startar Izzans sökkurs dock utan hund första gången och nästa lördag är det dags för den lilla damen att göra MH på Saxnäs ihop med en massa Hickson-hundar!


Tack Josefin för en trevlig helg och för all hjälp jag har fått av dig!


(Film kommer när Willows husse och matte som filmade lagt ut klippen)






 
 
Josefin

Josefin

15 mars 2009 20:26

Grattis tjejen!!! Ni är väl värda en 5:a på samarbete. Önskar jag hade en hund med den viljan!!! ;)

http://www.pinscherpojkarna.se

 
Joanna

Joanna

15 mars 2009 20:32

Vilken debut! Suveränt! Ni är så dukti´ga alla tre :)
KRAAAM

http://www.hickson.nu

 
Ingen bild

Chrille

15 mars 2009 20:39

Grattis Aisha & Malin!!

 
Emma, Harry och Hilja

Emma, Harry och Hilja

15 mars 2009 21:05

WOW! Grattis, det var ju suveränt! :D :D

http://herrharry.se

 
Sanna & Kelly

Sanna & Kelly

16 mars 2009 15:26

Wow, GRATTIS, vilken debut!!! Verkligen jättekul och duktigt jobbat av er!
Synd bara att det där med Izzie hände, det grumlar ju såklart lite av grejjen. Men förhoppningsvis släpper det till nästa gång och hon kommer att vara gladare då.

Ja, wow alltså, helt klart impad är jag! :-D

http://www.barkingkelly.se

 
Annika & Taurus

Annika & Taurus

17 mars 2009 22:36

Bättre sent än aldrig, så...

Stort Grattis! Vilken debut:-)

http://www.nogg.se/pinscherntaurus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards