Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

Tävling i Bjuv

Av Malin - 3 oktober 2009 16:40

Idag masade vi oss upp kl 05,20 för att ta oss till agilitytävlingen i Bjuv. Tyvärr så öste regnet ner och det var runt 8 grader ute... Ni som känner pinschrar vet att detta inte är klassat som ett perfekt pinscherväder precis!

Och det var det ju såklart inte heller och tjejerna, tja iallafall Aisha trippade runt som en liten ballerina på planen!


Agilityklassen var en rolig bana där Aisha ändå gjorde ett bra lopp men jag missade att hon gick ur sista porten i slalom och därmed blev vi ju diskade. Jag försökte köra på som på träning o öka min egen steglängd o de här förhållandena så kanske det blev lite väl bra o Aisha gick ur lite för tidigt... Jaja bra att ha testat på tävling o ändå se att det kan fungera men lite mer "nagel i ögat" måste det nog vara!

Hon var lite tveksam på både balans och gunga idag och kanske blev det lite halt när regnet öste ner, Izzan halkade också till på balansen men eftersom hon inte är så försöktig som Aisha så kör hon ju bara på!

Hur som haver, en kul bana som kunde gått bra om det inte hade varit för vädret....


Izzan gjorde agilitybanan superbra, ett fint slalom men sedan så klantar sig matte som vanligt och det slutar med att hon tar ett hinder från fel håll annars hade vi nog kommit runt med 5 fel iaf. Efter disken kommer Izzan på att agility nog är ganska kul trots regnet och kör på som attan och jisses vad det är SKOJ att köra henne när hon är på! Helt underbart att ha en hund med riktigt driv... Längtar tills våren redan nu då alla tävlingar drar igång igen o lilla damen kanske har landat lite ytterligare!


Hoppklassen var en bana som kändes klurigare att banvandra än vad den var att köra... Men å andra sidan promenerade Aisha runt banan så jag hann ju med att vara där jag ville vara. Vi borde nog fått en vägran vid hinder 3 men det är ju domaren som dömer...

Hur som haver så löser vi de problem som finns sedan att vi gör det på typ 45 sek när ref-tiden är 35 är ju en annan historia! Tungan ute

När det var Izzans tur att gå in så blir det snudd på orkan och det blåser o spöregnar o hon är kan inte hålla ihop sig alls utan bara ställer sig o glor vid 2:a hindret. Försöker få igång henne men det kändes lönlöst så vi tog kortaste vägen ut...  


Det var synd att vädret var som det var för annars kändes det som en välarrangerad tävling med ett bra upplägg på en trevlig klubb! Men det blir inte riktigt detsamma när regnet öser ner...

Att jag hade glömt regnjackan på Öland o inte hittade mina regnbyxor samt att mina goretexskor gått sönder gjorde ju inte saken bättre! ;-)


Menmen huvudsaken är att vi hade skoj o att hundarna ändå var glada! Lite får man skylla sig själv när man aldrig tränar i dåligt väder men där är jag nog som flickorna...sitter hellre hemma i tv-soffan o slappar under filten!


Två av våra lopp:

http://www.youtube.com/watch?v=fo4YdXqaB6w

 
 
Emma, Harry och Hilja

Emma, Harry och Hilja

3 oktober 2009 18:05

Trist med vädret. Vi ska köra i ridhus imorgon, najs eftersom det säkerligen lär regna härmed.
Ni får ta nya tag i vår! :D

http://herrharry.se

 
Annika & Taurus

Annika & Taurus

3 oktober 2009 18:26

Bra kämpat i regnet!! Det finns ju väder som lämpar sig bättre för agilitytävling än regn och rusk. men, men det är bara att komma igen till nästa tävling.
Hinner ni med fler i höst eller är det uppehåll nu?

http://www.nogg.se/pinscherntaurus

 
Dixie med familj

Dixie med familj

5 oktober 2009 01:15

Gud vad tråkigt väder, men så är det ibland i detta land. Kul att ni hittat något ni tycker om, ska bli kul att följa er!

Dixie, Elisabeth och Patrik

http://www.pinscherndixie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards