Direktlänk till inlägg 29 december 2009

Rubrik saknas

Av Malin - 29 december 2009 17:36

Så var vi tillbaka i Malmö efter julfirande både på Öland och i Jönköping.

Vi har haft det så skönt och mysigt med en massa god mat, fina klappar och såklart mys med nära och kära!


Igår kom vi tillbaka till Malmö och det var dags att ta tag i jobb och vardag igen.
Dock hann vi med ett litet stopp på kennel Somollis för att träffa Tilly som igår blev 8 veckor. Kan säga att jag gärna hade tagit med henne hem på en gång men det känns bäst att vänta till nyårdagen för då blir jag långledig plus att hon slipper fira nyåret här i Malmö! Folk smäller redan fyrverkerier som om det vore nyår till hundarnas stora förtret...


Men tillbaka till besöket så var det ett gäng glada valpar som mötte oss! De är så härliga, busiga, sociala och alldeles alldeles underbara...

Fick även se Lotties, Oscar och Jim valla lite och passade på att filma.
Vallning ser så häftigt ut och det ska bli så roligt att testa på det sen med Tilly!


  

Somollis Ida "Dippa"  Tillys mamma (copyright kennel Somollis)


  

Fina Dippa!


  

Smedjegårdens Bozz Tillys pappa (copyright Somollis kennel)

 

Bus bus bus! 


  

  

 Ajajaj någon har visst mopsat sig mot morsan lite... :)

 

Snart är hon här hos oss! *lycklig*


Nu ska jag snart tillbaka till jobbet som är drabbat av calici, en elak variant av maginfluensa... Håller tummarna för att jag får klara mig!!


Ha en fin kväll allesammans!

 
 
Emma, Harry och Hilja

Emma, Harry och Hilja

29 december 2009 20:48

SÖT! Ska bli kul att träffa henne sen. Ja, dig med förstås. ;)

http://herrharry.se

 
Josefin

Josefin

30 december 2009 01:38

JAAA SNART!!! =D Fy fasiken vilket år vi kommer att få Malin! Det är så sjukt spännande att det är olidligt! ;) Är bara en liten signal bort . . .

http://www.nifesoj.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards