Alla inlägg den 18 april 2010

Av Malin - 18 april 2010 21:49

Ja vad ska man säga? Igår var vi på agilitytävling i Nybro och känslan när allt var över var att det var en riktig pannkakedag... Med andra ord så gick det inget vidare! Av 4 lopp kom jag och Izzie runt ett lopp med 20 fel och de övriga 3 så diskade vi oss.

Dock tycker jag inte att det är riktigt så hemskt som det kändes när jag tittade på filmerna även om det såklart inte var helt bra! ;)

Jag och Aisha debuterade i klass II och ja Aisha skötte sig helt ok medan min insats kan ifrågasättas desto mer.
Men vi är en erfarenhet rikare och något som jag känner att jag verkligen måste jobba med, särskilt med Izzie, är våra starter. För att kunna köra henne så måste hon sitta i starten och inte tjuvstarta för jag blir ohjälpligt efter och med hennes svårigheter att fokusera så innebär det att loppet liksom är kört från början!


Våra lopp:

http://www.youtube.com/watch?v=s2SL7bo7aXs


Men vi hade en trevlig dag med Joanna, Josefin och Annika och alla våra härliga hundar! Tilly var också med såklart och fick en massa bra miljöträning. Bland annat kunde hon sitta och titta på hundarna som körde utan att skälla när dagen var slut! =)


Det har även varit supertrevligt att träffa vänner och familj och på lördag kvällen hade vi även en liten möhippa för min kära syster! Så mysigt och jag längtar som en tok tills vi flyttar åt Kalmarhållet vilket kommer ske i juli!!!


Tack för en härlig helg kära vänner och familj!

Njuter i vårsolen!


Lite bus har vi också hunnit med!


            

Mera bus...


Så vacker....hon börjar se riktigt vuxen ut...

      

Ett säkert vårtecken! =) 

Ovido - Quiz & Flashcards