Alla inlägg den 24 april 2010

Av Malin - 24 april 2010 18:59

Idag har vi spenderat dagen i Karlshamn där det har varit en klass 1 tävling i agility. Vi har haft strålande solhela dagen och det har varti så skööönt att bara sitta o njuta.


Vår finaste lilla hundskara!  


Stjärnan för dagen!


  

Izzie har ett av de vackraste pinschertrynen jag sett...o ja visst är jag partisk! ;) 


Först ut idag var Izzie i agilityklass, en klass som passade oss ganska bra men det var en lite lurig start där A-hindret stod lite lockande till. Jag tänkte till och med på det och ändå så gör jag inget åt det... Vid det här laget har ni förstått att hon sprang dit efter de 2 hopphindrena i starten och disken var iallafall ett faktum.

Dock så tog jag tillbaka henne och upp på balansen istället och hej vad det gick! Idag hade jag en pigg, lyhörd Izzie med mig på plan och det var så roligt att köra! En fin slalomingång satte hon också däremot gick hon ur sista porten när hennes knäppa matte börjar skrika KÖR KÖR KÖR när det bara är ett par portar kvar... Ja som sagt hon var lyhörd idag och tyckte att det betydde att hon skulle köra till nästa hinder som var det sista. Great dog, shame about the handler! ;)


Min raraste Aisha då? Jag tänkte så här innan start, eftersom vi bara var 12 med och 1.8 pinnar skulle delas ut, att idag måste jag springa på om vi ska ha en chans på de där pinnarna!

Hon vara iallafall superduktig och köpte min handling. När jag inte hamnar på den sida som om tunneln innan A-hindret som jag tänkt så är det hon som räddar oss!

Hon för fina kontaktfält hela loppet och ett fint slalom och vi kommer i mål på 41.04/52.00 Ska bli spännande att räkna ut hur snabb hon var sedan när jag får reda på hur lång banan var för att se om det är så att vi var snabbare eller om det bara var generös referrenstid... :)

Iallafall räckte detta till en 2:a plats av 12 stycken och Aisha 2:a pinne i agilityklass! *lycka*

Med oss hem fick vi en fin rosett, en pannlampa, en liten säck foder och en hög trötta hundar!


http://www.youtube.com/watch?v=VEMzVk3A7vk


Nu är det härlig lördag kväll o tjejerna ligger utslagna i varsitt hörn och jag sitter med ett glas gott vin i handen och bara njuter av dagen, ledigheten o allt annat som är bra just nu! Livet är härligt!  

Ovido - Quiz & Flashcards