Direktlänk till inlägg 19 april 2008

Jobb och träning!

Av Malin - 19 april 2008 22:25

Har jobbat ett par nätter nu så därför har det inte kunnat bli så mycket bloggande, att jag inte bredband som fungerar där jag bor gör inte saken bättre! Men nu verkar det rätt så lungt här på jobbet så att jag kan skriva lite grann om vad vi hittat på....


I torsdags så var jag och Izzan på lydnadskursen. Vi fortsatte att träna fot, höger- och vänstersvänge och halter. Hon är duktig men väldigt het! Izzie är en hund som vill väldigt mycket och allt ska gå fortfortfort!!!

Dock roligt att ha henne som kontrast till Aisha som är helt annorlunda att träna.

Efter det tränade vi snabba lägganden, sitta kvar, hopp och så började vi introducera apporten! Izzie har ett ganska stort föremålsintresse så jag tror inte att detta ska bli ett bekymmer med henne.

Emellan så lekte vi såklart en hel massa och det är kul att ha en hund som tar lek som belöning och som faktiskt jobbar för att få kampa med trasan en stund eller springa efter en boll!


Aisha fick också följa med såklart och vi tränade både innan och efter Izzies pass. Vi tragglade lite moment från 2:an som fjärrdirigeringen, inkallning med ställande och apporten. Jag hoppas att vi snart ska komma ut på tävlingsbanorna igen nämligen! Det ska bara passa in med tid och scheman och så vidare....

Vi tränade även lite trix som slalom, slalom när jag backar, hopp över ben och genom armar och att balansera på bakbenen! Detta tycker snorpan är jätteroligt, har köpt en bok om freestyle nu, har blivit lite inspirerade av brorsan Azlan nämligen!;-)


I fredags hade jag äntligen lyckats hitta mina koner så att vi kunde träna på rutan. Det är detta momentet och apporten som vi har svårast för men jag hoppas att det snart ska släppa, det känns som vi är på rätt väg iallafall!

Med Izzan så tragglade vi vidare på 1:ans moment!


Och så idag så vaknade jag kl 12 av telefonen och såg hur vackert vädret var så jag masade mig upp (hade jobbat natten) och åkte iväg med tjejerna till ett skogsområde utanför Kalmar och körde personspår!

Det var 2:a gången bara för Izzie men hon fattade galoppen direkt och hade inga problem med att spåra. Det var nog för enkelt för henne och hade kanske behövt längre liggtid för hon drog iväg i 200 knyck!

Hittade dock leksaken utan problem och var mycket nöjd med det!
Aisha fick också spåra, hon går helt klockrent! Hittade en burk med korv i på slutet vilket hon var lcyklig över! Aisha är ingen leksakshund utan arbetar bäst för GODIS!!

Vi avslutade med en lååång skön promenad i solen, det var så varmt så Aisha hoppade i ett dike och badade, hon har börjat tycka om vatten på senare tid! ;-)


Så nu har jag nog redogjort för det mesta!! :)

Oops, ser att det blev ett lååångt inlägg! Är impad om ni orkat läsa allt...

Ska försöka ta lite bilder på tjejerna i dagarna som kommer!


Ha det!



 
 
Josefin

Josefin

20 april 2008 19:09

Ha, ha, kul att man kan inspirera någon! ;-) Behöver det själv just nu för detta med vår är en knepig grej. Nosen är på för fullt + att det är så mycket störningar ute nu! Samma visa som förra året! Det tar ett tag innan Azlan kan jobba på som vanligt igen. Men, jobba måste han, för nu har jag precis skickat iväg vår anmälning till vår första freestyletävling. Hjälp! :-p

http://www.pinscherpojkarna.se

 
Camilla Z

Camilla Z

21 april 2008 09:44

Hi hi!
Det märks att Aisha och Allis är systrar! Det är bara godis som gäller för dem! Du verkar också ha fått två motsats-hundar - konstigt hur de kan vara så olika! Kul att läsa om era bravader! Ni är så duktiga! Vi ses!
Kram Camilla, Allis och Choffsan

http://www.nogg.se/allischoiz

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards