Direktlänk till inlägg 24 april 2008

Kurs!

Av Malin - 24 april 2008 23:46

Idag har jag och Izzie varit på lydnadskurs igen! 16 grader varmt och solsken, det är inte fel att träna i inte!


Började värma upp lite med kontaktövningar och förflyttningar på stället. Izzie var bra med, tydligen funkar varmkorv väldigt bra som motivationshöjare tycker hon... ;-)


Även kamptrasan är superkul och jag säger det igen! Gu vad roligt det är med en hund som tar emot leksak och bus som belöning....

Körde lite inkallning idag. Izzie hade lite svårt att sitta kvar så innan hon fick komma till mig så var hon tvungen att träna lite på kvarstannandet, vill inte ha en hund som tjuvstartar till matte!

Sedan kampade hon som attan när hon väl kom till mig, bra fart in!


Ska börja träna ingångar lite mer med henne tänkte jag för att få till dem riktigt bra, här är återigen Izzies problem att hon är så het att hon nästan hoppar in i fotposition. Det som är mest negativt med det är att hon då och då hoppar in i mig... :-/

Som sagt, får försöka hitta en balans där att hon ska ta det lite lugnare samtidigt som jag inte vill att hon tappar fart när hon kommer in till sidan!!


Vi fick även visa hur långt vi kommit med apporten och där är Izzie jätteduktig! Hon sitter i utgångsposition och håller apporten tills jag säger loss till henne.... Hur gutt som helst! Med Izzie tog detta en vecka att träna in, hur kan det komma sig att jag och Aisha har tragglat i flera år och fortfarande inte lyckats på till det??

Jag har försökt på så många sätt.... Det gäller väl att inte ha bråttom men va f-n?


Iallafall så fick Izzie en guldstjärna för det idag!!

Duktiga tjejen, är lite sugen att kanske ge mig in i bruksträning med Izzie faktiskt. Tror jag ska köpa boken Spårhunden för att få lite mer kött på benen!!


Det blev även lite hopp för Izzie vilket hon fixar galant! Inga fel på studsen hos Izzan inte.... Tandvisningen gick också bra idag så sammanlagt måste jag säga att det var en väldigt lyckad träning. Izzies problem vid tandvisningen är ju att hon är så glad i folk att hon gärna hoppas och vill busa och pussa på alla som kommer fram... Kan se MH-protokollet framför mig. "Intensivt kontaktbeteende mot testledaren kan hoppa och gnälla..."


Platsliggning var sist på programmet och nu var Izzie trött och började bli ofokuserad! Lade henne bara korta stunder och gav slutkommando innan hon hann att resa sig så att vi också skulle avsluta lyckat!


Det är en riktigt rolig kurs med bra konstruktiv kritik från kursledaren och många bra tips.....


Till nästa gång ska vi ha börjat lite mer med ställande under gång så det ska vi köra på nu ett tag!


Och lilla Aisha då? Ja hon fick mysa hemma hos mina föräldrar idag när vi var på kurs så hon har bara haft det bra fast hon tittade lite skuldbelagt på mig när vi kom hem för att hon inte fått följa med...


Men matte har fått hem en hel hög med skankar så nu ska det ut och spåras! Jippie yey!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards