Alla inlägg under april 2008

Av Malin - 9 april 2008 02:46

Hej allesammans!

Så var vi då äntligen tillbaka i cyberspace!

Det har hänt en hel del sedan sist. Lilla Izzie har åkt på demodex, inte alls roligt men nu hoppas vi på att hon är frisk! Ska på återbesök den 10/4 och hoppas att detta blir det sista....


Izzan har också börjat på fortsättningskurs i lydnad och jag tycker att hon sköter sig riktigt bra! Till skillnad från syrran Aisha så älskar Izzie verkligen att kampa och leka... Snacka om motivation!!

Fotpositionen börjar sitta och det blir bara bättre och bättre. Har börjar med kvarstannande, inkallning, läggande och fotgåndet samt lite apportering! Tror inte det blir några bekymmer då lilltjejen har stort föremålsintresse...

Härligt härligt! Ska man våga hoppas på debut i 1:an innan året är slut? ;-)


Sedan har det förstås hänt en massa roligt också!!

Aisha kom på delad 2:a plats i Årets arbetande hund och vann en fin rosett!! Åtminstone tror jag att den är fin då den fortfarande inte har kommit på posten från sektionen.... Men det som väntar på något gott antar jag! Jag är iallafall mäkta stolt över min fina goa Aisha, hon förgyller min tillvaro varje dag!

Sedan blev hon 2:a bästa pinscher i SSPK:s tävling Årets lydnads hund, inte illa pinkat det inte!


Vår förhoppning i år är att komma ut och tävla 2:an och sedan försöka starta i öppenklass i viltspår!

I sommar blir det såklart Mälarpinshern och lite andra utställningar med tösabitarna!!

En massa andra roliga planer är också på G men jag håller på detta liiite till...


Tja detta var lite om vad som hänt i våra liv på sista tiden!

Jag hoppas att jag kommer bli bättre på att hålla denna bloggen igång än jag var med den förra och snart kommer det också lite bilder!!


Ha det gott alllesammans!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards