Alla inlägg den 18 november 2008

Av Malin - 18 november 2008 21:53

Usch och fy fan säger jag bara, tro fan att hon blev påhoppad ordentligt ikväll.....

Allt gick bra till sista övningen där jag släpper fokus på den andra hunden som håller på med sina övningar. Har hela tiden haft koll innan och rätt som det är så kastar sig denna hund morrandes över Izzan. SATAN SATAN SATAN!!!

Jag blir så förbannad på matten och hussen som inte har bättre koll på sin hund och för att över huvudtaget anmäla till en kurs när ens hund är aggressiv mot andra hundar....


MEN mest förbannad blir jag på MIG själv som släpper fokus när jag vet att hon hyser agg mot Izzie och jag känner mig så jävla kass som inte skyddar min hund! Jag visste ju bättre....


FAN!

Av Malin - 18 november 2008 07:02

Usch ja, just nu känns det alldeles för tidigt för att vara uppe! Det är alldeles tyst och kolsvart ute...

Men tur har jag iallafall som har en underbar sambo som idag tagit  med tjejerna ut på en morgonprommis!

Så att jag kan sitta inne i värmen och smutta på en kopp kaffe och skriva lite... :-)


Ikväll är det agilitykurs igen! Kulkul, hoppas att det går lika bra som förra gången förutom den lilla detaljen att Izzan vart påhoppad av en annan hund helt oprovocerat... Jag hoppas också att vi inte hamnar i samma grupp som den hunden denna gången också för det är svårt att helt koppla av och koncentrera sig på det vi ska göra när jag hela tiden känner att jag måste ha ögon i nacken... :-/


Men nu ska vi tänka positivt!

KLART det kommer gå bra! Och KLART vi kommer ha roligt.... Ska försöka hinna med ett pass med Aisha innan tänkte jag, men det är ju den där fysiken också som behöver göras... Suck, så mycket att göra, så lite tid! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards