Alla inlägg under november 2008

Av Malin - 18 november 2008 07:02

Usch ja, just nu känns det alldeles för tidigt för att vara uppe! Det är alldeles tyst och kolsvart ute...

Men tur har jag iallafall som har en underbar sambo som idag tagit  med tjejerna ut på en morgonprommis!

Så att jag kan sitta inne i värmen och smutta på en kopp kaffe och skriva lite... :-)


Ikväll är det agilitykurs igen! Kulkul, hoppas att det går lika bra som förra gången förutom den lilla detaljen att Izzan vart påhoppad av en annan hund helt oprovocerat... Jag hoppas också att vi inte hamnar i samma grupp som den hunden denna gången också för det är svårt att helt koppla av och koncentrera sig på det vi ska göra när jag hela tiden känner att jag måste ha ögon i nacken... :-/


Men nu ska vi tänka positivt!

KLART det kommer gå bra! Och KLART vi kommer ha roligt.... Ska försöka hinna med ett pass med Aisha innan tänkte jag, men det är ju den där fysiken också som behöver göras... Suck, så mycket att göra, så lite tid! :-)

Av Malin - 16 november 2008 19:19

Nu var vi hemma igen efter dagens äventyr!

Ett par timmar tillbringades hos dessa underbara små varelser.

Hos uppfödaren fanns flera vuxna hundar, både svarta och harlekinfärgade och de var så otroligt vackra!

Sedan så fanns det ett gäng valpar som var 5 ½ vecka så ni må ju tro att de var söööta!!!


Uppfödaren var jättetrevlig och svarade tålmodigt på alla våra frågor om hälsa, mentalitet, arbetslust, karaktär, färger o.s.v


Så kan ni se vad det är?


Tjejerna har haft en lugn dag men denna veckan blir en riktig agilityvecka så det gör inget!


Och på svar på vilka som ska ingå i laget så är det Aisha, Bizkit och Meja so far! Sedan får vi se, det fanns ev ngn till... *hoppas*

Sen är det ju så att Bizkit ska ha valpar till nästa vår så vi får se när vi kan komma igång med tävlandet men skoj ska det bli iallafall!


Får passa på att gratulera Bizkit med matte och husse till det nollade loppet de gjorde igår, 8/44 hundar, det ni!!


Nu ska jag bjuda på lite bilder....

Kram på er!

Av Malin - 15 november 2008 19:20

Det var visst ett tag sedan jag skrev något här.... Får väl skylla på tentor och en massa plugg blandad med kursstart och resa till öa!


Men här kommer iallafall en liten uppdatering!

Izzan har börjat på sin agilitykurs, en nybörjarkurs med en blandning av jack russel, xolocuintli, blandras, golden, pinscher och dvärgpinscher!

Ett härligt gäng verkar det vara iallafall....

Det är en intensivkurs så vi har redan hunnit med 3 ggr och gått igenom alla hinder utom gungan vilken kommer nästa vecka.

Izzan tycker att det är störtkul och det här med agility är verkligen hennes grej!

Dock så kan det bli lite lamt på en nybörjarkurs, iallafall de första gångerna, typ 15 min vid däcket innan man roterar och kör 15 min vid en tunnel...hrm...en pinscher hinner tröttna fort kan jag säga!

Men det är ju bra med passivitetsträning också, det är väl så vi får se det! :-)


Aisha har också fått träna en del agility, nästa helg har vi tävling, en inofficiell i Foresrum! Ska bli jätteskoj och jag hoppas att vi hinner träna lite veckan som kommer!

I vår blir det sedan en kurs med bara pinscherdeltagare på Finnbogården i april och sedan så kunde jag inte låta bli att anmäla mig till en av de helgerna Jenny Damm skulle hålla kurs där....

Har verkligen börjat bli en agilitynörd... :-)
Men skoj det är det iallafall!


Gårdagen och dagens väder har varit som gjort för en massa tricks!

En utmaning jag har läst om var att lära hunden rulla in sig i en filt och Izzie har börjar träna detta men vi har en bit kvar innan vi är färdiga! Igår lärde hon sig rulla och så började vi med gripandet om filtens ena hörn. Har ingen aning om hur det är tänkt att se ut utan vi kör på med vårt eget race!

Det som är kvar är att hon ska hålla kvar filten även när hon rullar....knixigt det där!


Aisha har fått träna på att backa ifrån mig och att dansa på bakbenen, har inte kommit så långt i träningen än!

Även att vinka har vi börjat träna och hon är ju så gudomligt söt när hon gör det att mattehjärtat bara smälter....


Ikväll så har Izzan även fått lära sig att dra av mig strumpan!

Jag förundras så över hur snabbt hon lär sig vissa saker, kanske borde jag vänja mig men hon är sååå rolig att träna med....

Att dra av strumpan tog väl henne kanske 5 minuter att lära sig, skrutthund!


Min lilla hemlighet som faktiskt inte är jättestor men som jag förstått att flera klurat över är att jag och Aisha ska ingå i ett pinscheragilitylag nästa år! Det ni, det kommer bli häftigt! Bra att vi ska gå en massa kurs så vi lär oss jättemycket och kan börja komma någonvart...haha....


Och så har jag och husse börja lära oss teknikens värld så därför bjuder vi er på lite trix-filmer filmade ikväll! Inspirerade av Josefin....


Tyvärr blev filmerna lite mörka men ni ser kanske ändå, det är Izzan som drar av mig strumpan, när hon stänger luckan och öppnar lådan. Sedan är det ett på Aisha när hon ska vinka, såklart så när vi ska filma det så gör hon lite andra tricks först men sedan visar hon att hon kan!


 http://se.youtube.com/watch?v=ItO8waSiim0

http://se.youtube.com/watch?v=IP3-3aAqwsM

http://se.youtube.com/watch?v=RjZAE5kdJg0

http://se.youtube.com/watch?v=vQkSsjBH7hc&feature=channel


Sådär, där har ni lite lördagsnöje!


Imorgon ska jag förresten åka och titta på en ny ras... Uppfödaren har både vuxna hundar och valpar hemma! Bilder kommer imorgon!

Och nej, det är ingen vovve på väg hem till oss just nu men i framtiden kanskekanske....


Ovido - Quiz & Flashcards