Alla inlägg den 10 juli 2008

Av Malin - 10 juli 2008 17:10

Idag har jag och flickorna varit uppe vid klubben för lite agility och lydnadsträning. Jag har köpt Jenny Damms handlings DVD:er och har hittat mycket som jag tycker är värt att prova. Vi är ju riktiga noviser på det här med agility och ett vettigt handlingssystem är ju inte helt fel att utveckla...

Lite tips och råd har vi fått och vi körde lite enkla hinderkombinationer idag för att öka självständighet samt få lite fart på hunden! (i detta fallet Aisha) Tycker att dagens träning gick fint och jag är nöjd med hur tjejerna svarade på det jag ville lära dem och att de håller kontakten så fint!!


Passade också på att köra lite lydnad med inriktigning på hopp och apportering! Och hör och häpna men Aisha har på sista tiden fått en helt annan attityd till apporten och idag så kunde jag till och med introducera hopp med apportering!!! Så jäkla underbart.... Ingen kan nog ana min lycka över detta men det är så jädra gutt när allt ens tragglande ger resultat!

Nu hoppas vi att detta också kan överföras till tävlingssituationen såklart...


Körde 1:ans hopp med Izzie och hon är så klockren! Hennes enda aber är att allt ska gå fortfortfort! Detta gör att hon ibland är för ivrig vid ingången till min sida men jag anser detta vara ett angenämt problem. Hellre en hund som vill för mycket än tvärtom!!


Sedan så har mitt antagningsbesked kommit för hösten...och jag har kommit in på Hundens beteendebiologt på Linköpings universitet och det känns underbart skoj! Det är en 7.5hp kurs som går på kvartsfart så jag har hela terminen på mig att suga på den här karamellen!


Ovido - Quiz & Flashcards