Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Malin - 16 juli 2008 01:29

Ja, igår bestämde jag mig för att ut och försöka jogga med båda hundarna. Aisha brukar alltid vara duktig och springa vid min sida eller lite bakom men jag funderade lite på om Izzie skulle kunna hålla sig i skinnet.

Och det lyckades hon faktiskt riktigt bra med, hon drog lite ibland men fann sig ganska snabbt i det hela och sprang på i ett lagom tempo!

Båda tjejerna tyckte att detta var jätteroligt och jag med så nu har jag inte längre några ursäkter för att inte komma ut och springa!!


Men som sagt idag betalar jag priset med värkande lår och särskilt när jag ska ner på huk....straffet för att jag slarvat med motionen! :-)


Annars så väntar en Lk 2 tävling till helgen samt agilitylopp, ett i hoppklass och ett i agilityklass! Vi får se hur det går, vi ska bara försöka ha roligt och jag ska jobba med att försöka att inte bli nervös utan bara ha roligt!

Det är särskilt lydnaden som gör mig nervös, kanske känner jag att jag har något att bevisa där och att jag vet att vi faktiskt kan!!! Jag håller tummarna hårt för att Aisha ska vara på sitt bästa humör och vilja jobba med mig!

Agilityn kör vi mest för att det är så himla skoj, det är något som vi inte satsat så hårt på utan mest haft som rolig aktivering. Dock ska väl erkännas att jag fick lite blodad tand efter senaste tävlingen och jag känner verkligen med Izzie att det kan vara hennes sport så jag ska verkligen sätta mig  in i detta nu och försöka få in Izzie på en nybörjarkurs såsmåningom!


Nähe, nu får jag återgå till verkligheten och jobbet....


Ovido - Quiz & Flashcards