Alla inlägg den 20 juli 2008

Av Malin - 20 juli 2008 23:43

Kan konstatera att detta inte var min och Aishas helg direkt!


Var idag i Karlskrona och tävlade i hopp- och agilityklass... Som rubriken säger så blev det 2 diskar. Aisha kan inte koncentrera sig när husse och Izzie sitter vid sidan av. Det märktes igår på lydnaden och det var tydligt även idag då hon hela tiden drar åt husses håll och tältet där vi satt...


Det var roliga, fartfyllda banor dock och Aisha var ändå på hugget och var inte alls seg som hon var sist vi tävlade agility utan hon öste på och jag fick springa på rätt så bra för att hinna med! Så vi får väl ta med oss farten och att hon ändå verkade tycka att det var roligt trots att hon inte riktigt kunde bestämma sig för om hon skulle köra agility eller gosa med husse!!


Får väl vara glad att hon gillar husse så mycket men måste hon vara med honom just när vi ska jobba?? *suck*

Inte alltid lätt att vara hund/pinscherägare och tävlingsmänniska som jag är så var jag rätt så besviken och smått förbannad när jag gick av planen efter andra loppet... 


Nu efter det gått lite tid så inser jag ju att hon skötte sig rätt så bra, hon är glad och hon försöker. Aisha hänger för det mesta med på allt jag drar omkring henne på och mina krav är ibland för höga på oss båda!! Varken hon eller jag har någon rutin direkt på att tävla och hon är inte heller van att ha med sig någon annan att behöva hålla koll på!


Så vi får se, ska kolla tävlingskalendern och se vad vi ska boka in framöver men det är hur som haver väldigt roligt med agility och lydnad och jag ska vara glad som har två friska härliga hundar som ställer upp på mig i vårt och torrt!




Ovido - Quiz & Flashcards