Alla inlägg den 11 juli 2009

Av Malin - 11 juli 2009 17:48

Ja så har vädret varit den senaste tiden och hundträning har det inte blivit så mycket av...


Dock var vi iväg till Öland en sväng och då tog jag med mig mitt slalom från Rusta! Perfekt att ha en trädgård och kunna gå ut o få de där korta träningspassen som är så bra... Så tjejerna har drillats lite i det iallafall, det är verkligen vår stora svaghet.


Aisha är långsam och Izzan är snabb men har svårt att hålla ihop sig så med andra ord försökte jag få fart på Aisha genom att kasta godiset framåt eller använda godisskål medan jag tränade stadga med Izzan.

Tycker faktiskt att vi är lite på rätt väg....


Lade en hel del fokus på Izzans högerslalom med, har bestämt mig för att det ska bli slalom utav det hela och inte höger eller vänsterslalom. Slalom är slalom helt enkelt oavsett vad jag gör eller är!

Får väl se hur långt jag kommer med den idén.... =)


Idag när solen äntligen började titta fram så kunde jag ju inte heller hålla mig utan åkte iväg till klubben för att köra lite till!!

Insåg idag på träningen att jag måste börja ta tag i Izzies kontaktfältsbeteende oxå för annars kommer det nog bli holabandola när hon börjar få upp lite fart även i tävlingsmiljö...

Jobbade lite med Aisha också och däcket där hon har en tendens till att fuska och gärna hoppar ramen...suck...

Vi kom iallafall upp till en ganska bra lyckandeprocent när hon insåg att belöningen uteblev varje gång hon fuskade och godisregn när hon gjorde rätt!!


Så är det och nu väntar 3 jobbnätter vilket är mindre kul...

Längtar verkligen till det som händer i slutet av sommaren när vi ska ner och utforska Malmö och Köpenhamn och såklart börja på skolan och se vad det är för kuliga människor som jag ska dela mina närmsta 5 ½ år med på Veterinärmedicin!


Kom förresten över en bild på Aisha på A-hindret och jag har fått lov att använda den av Therese som var fotograf på Kanonsabotören förra helgen! Alla hennes bilder hittar ni här:  http://www.hundbiten.net/kanonsabotoren2009.html



Ovido - Quiz & Flashcards