Direktlänk till inlägg 3 april 2010

Uppflyttad!!!

Av Malin - 3 april 2010 14:10

Ja går var det då dags att packa in sig i bilen med 2 galna pinschrar och en liten

fårhund och åka till Skurup för årets första agilitytävling!


Var aningens trött efter att ha jobbat natten men som tur är ligger Skurup bara 25

minuter hemifrån och vem kan då låta bli att åka liksom?


Väl framme rastades det hundar och sedan knölade vi upp oss på den något fullsatta läktaren. Flickorna var jätteduktiga och Tilly som igår blev 5 månader skötte sig med bravur! Hon har ju varit  lite osäker på andra hundar men detta har i princip släppt helt och trots att det var inomhus med massa hundskall, skrikande barn, högtalare och en ekande hall så var hon döcool och lade sig och sov mestadels!


  


Första banan var hoppklassbanan och det var en rolig bana som bjöd på en hel del tunnlar och rolig handling.

Aisha var taggad till max och matte hade god väldoftande korv för att ytterligare höja motivationen! Och hon gick så bra, köpte allt och gjorde ett riktigt fint slalom! Kom i mål på 0 fel och ett litet tag fick vi faktiskt ligga i ledningen...

Aisha sprang på 39,15/42,00 med 0 fel och detta räckte till en fin 4:e plats och vår sista pinne i hoppklass 1! Så nu får vi äntligen ta steget upp till 2:an och det ska bli så spännande!!!


Izzie var också med och ja, vad ska jag säga? Hon var mer vild än tam och kunde inte alls hålla ihop sig. Hon gjorde ett fint slalom från höger när hon väl tog det men annars så är det väl inte ett lopp att hänga i julgranen... Bara att ta nya tag!



  


I agilityklassen så gjorde Aisha också ett riktigt fint lopp och det var ett lopp som också bjöd på flera handlingalternativ och var superkul att köra! Jag tror det är första gången jag kört en agilityklass utan gunga dock men inte gjorde det oss ngt... Tyvärr så blev det en vägran på däcket där Aisha kom lite fel i övrigt så köpte hon all handling och hon är så jäkla lyhörd att hon är en dröm att köra!

Jag vet att vi fick en riktigt hyffsad tid särskilt med tanke på vägringen och slalomet gjorde hon superbra och fina kontaktfält så jag är nöjd med min lilla prinsessa trots de där nedrans 5 felen...


Izzan körde samma stil som i hoppklassen, kanske något bättre och det vi kan ta med oss är väl en bra start, fina kontaktfält, bra slalom och ett fint upplopp. I övrigt så glömmer vi denna tävling och tar nya tag till nästa tävling!


  


Med oss hem fick vi en tjusig rosett, en rolig pipleksak som Aisha efterskänker till Tilly och en påse hundgodis!


    

Så kul är det att säsongen äntligen är igång och nu är ett mål för 2010 uppfyllt iallafall, bara att fortsätta jobba!

 
 
Josefin

Josefin

3 april 2010 16:56

Detta är så jäkla kul Malin!!! Tänk att ni slog till vid första starten för året! :D Vi vill också ha rosetter! Eller snarare matte . . . ;)

http://www.nifesoj.se

 
a

a

3 april 2010 19:19

Grattis Malin!! Inte illa att uppfylla sina mål för året på första tävlingen! Dags för nya mål nu då ;-)

http://www.nogg.se/pinscherntaurus

 
a

a

3 april 2010 21:16

Min cykel blev också stulen...med vajerlås och inlåst i källaren...att folk inte kan låta bli ens grejor.
Det blir nog personspår för Totti och blodspår för Taurus på måndag. Tror jag ska lära den lille spåra människor först och blod sen... får se.
Kommer ni till Nybro 17-18?

http://www.nogg.se/pinscherntaurus

 
Joanna

Joanna

3 april 2010 22:01

Hej Gumman!
Ni är så duktiga och jag blir så stolt :)
Glömde ju bort att vi vart bortbjudna idag. Ringer imorgon så vi får prata av oss! Kram

http://www.hickson.nu

 
Emma

Emma

4 april 2010 10:54

Supergrattis!! Ingen film?
Hoppas verkligen att vi ses på någon tävling den här säsongen! Kramar!

http://herrharry.se

 
Jessi & Desti

Jessi & Desti

6 april 2010 14:10

Stort grattis till sista pinnnen!! Vad duktiga ni är :)

http://www.jezzi.se

 
Sanna & Kelly

Sanna & Kelly

8 april 2010 12:17

Stort GRATTIS, fy f-n vad ni är bra!!!

http://www.barkingkelly.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards