Direktlänk till inlägg 5 juli 2008

Rubrik saknas

Av Malin - 5 juli 2008 15:54

Sådär! Nu var vi hemma igen efter att ha varit på WDS med Circuit-utställningar! Skulle kunna skriva en hel uppsats om de här dagarna men jag kör nog den förkortade versionen! :-)


På vägen upp till Stockholm stannade vi i Eksjö för att träffa lilla Gnista ifrån Hicksons kennel som om allt är okej förhoppningsvis kommer att gå i avel hos mig på Eczanimos kennel! En mycket trevlig tjej som var glad, busig och framåt och som ser mycket lovande ut... Ska bli riktigt roligt att följa denna lilla tjej!


Tjejerna ställdes på SSPK och Mälarpinschern. På tisdagen fick Izzie excellent med åkte ur innan konkurrensen och Aisha fick very good! På fredagen åkte båda tjejerna ut med very good! Ingen av dem var så förtjust i tandvisningen. I Izzies fall tror jag det berodde på de gigantiska långa naglarna så domaren hade. Många hundar som reagerade just vid tandvisningen och jag tror att det gjorde sitt till!

På tordagen däremellan var vi på WDS men utan hundar så vi kunde bara luta oss tillbaka och njuta och sedan gå och shoppa lite leksaker och gottisar till hundarna som väntade hemma i stugan!

På kvällen var vi hos Lilla Enbys på en liten träff där vi träffade uppfödare från hela världen, mycket trevligt måste jag säga! Tjejerna var också med och roade sig med att umgås med alla andra hundar som var där. Alla var lösa och alla höll sig i närheten!!


Under dessa dagar bodde vi på Sälstationen ute på Gålö som ligger några mil innan Stockholm! Perfekt läge med underbar natur... Stort tack till Joanna som hittade denna plats!


Nöjda och trötta efter detta äventyr så styrde vi kosan hemåt Jönköping igen och det var ett par trötta tjejer som låg bak i bilen! De vaknade som först när vi parkerade bilen och de spenderade sedan resten av kvällen i ryggläge!


Idag väntar lite agility och lydnadsträning! Vi har även klickertränat lite och det nyaste tricket är att gå och sätta sig i en låda! :-)

 
 
Emma och Harry

Emma och Harry

5 juli 2008 18:22

Hihi, vad söta dina tjejer är där de sitter i sin låda!!! :) :D

Kul att ni haft en lyckad WDS-tour!

http://herrharry.se

 
Joanna

Joanna

6 juli 2008 19:01

Hej Hej!

TACK för underbart trevligt sällskap av er båda under dessa dagar!

http://www.hickson.nu

 
Ingen bild

Emma igen

6 juli 2008 19:32

Tack för grattis!
Viltspårssidan är klar, glömde lägga till det i bloggen... Du hittar den under aktiviteter. ;)

 
Ingen bild

Sanna & Kelly

8 juli 2008 01:19

Låter som en riktigt härlig utflykt hit till Stockholm och de olika utställningarna! Grattis till Excellent på Izzie!
Tack för ditt grattis i bloggen! Ja, det känns såklart jättebra att till sist lyckas få den där 1:an! Bara två kvar...

Men oh, så söta dina tjejer är i lådan! Verkligen underbar bild!

 
annette

annette

8 juli 2008 12:53

hej

en gång för längesen när ni hade den andra bloggen så hade du utmanat mig och cilla. i din blogg hade du en länk till en killkompis. har du kvar den länken nånstans? tyckte han skrev bra och vill in där igen, men kommer inte ihåg.

tackar!!

http://www.nogg.se/cilka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards