Direktlänk till inlägg 19 november 2008

Rubrik saknas

Av Malin - 19 november 2008 16:27

Dagens blogg får bli i en liiite positivare anda än förra! :-)

Jag behövde avreagera mig lite, vart visst lite upprörd där igår... Försöker annars att hålla mig rätt så neutral och ta upp mest roliga saker!
Menmen...


Jag hoppas verkligen att instruktören har tänkt till, till nästa gång som är redan imorgon... Helt ärligt, så är jag inte så sugen på att gå. En stor del till att vi anmälde oss till en nybörjarkurs var för att Izzan skulle få lära sig att fungera med andra hundar och människor runtomkring och fortfarande kunna fokusera på mig.


Vad har hon lärt sig?

Jo att det när som helst kan komma en hund som flyger på en på agilityplan... :-(


Paret som har hunden är jättetrevliga och det gör ju det hela svårare när man blir så arg. Och hunden har haft en jobbig uppväxt vad jag förstår, hon har dessutom HD D/E på höfterna och vem vet kanske har hon också ont... (anser inte agility är den bästa sporten för den här hunden)

Och ja, hon har tidigare visat aggressivitet mot andra hundar enligt matten själv.


Vi får se hur jag gör imorgon, instruktören sade att vi inte skulle behöva vara i samma grupp imorgon. Att hon satte oss i samma grupp igår sade hon efteråt var för att om de skulle ryka ihop så skulle de iallafall vara på samma plats och därför inte störa de andra hundare....

Är min hund en försökskanin eller?


Iallafall så blev hon inte allvarligt skadad, "bara" lite tuggad på.

Jag HOPPAS INNERLIGT att hon inte kopplar samman ilskna hundar med agility utan att hon kan göra skillnad på denna hund och andra hundar!


Kvällen ska ägnas åt tvätt, fysik och lite klickerträning. Har börjat med "om" som Josefin har lärt Coyak, alltså att backa runt mig. Vi har precis börjat men snart så faller nog poletten ner hoppas jag!

Funderar på vad jag ska göra med lilla Aisha, kanske gömma lite apportpinnar?

Sedan ska vi mysa tillsammans till Bonde söker fru!


Läste om en pinscher som blev överkörd inatt och skickar en tanke till hennes matte och alla andra som kände henne.


Det sätter verkligen saker i perspektiv och jag är så glad och tacksam för att jag idag har två friska, pigga och glada hundar här hemma!


 
 
Ingen bild

Mamma

19 november 2008 19:50

Du är så härlig!!

KRAM

 
Sanna & Kelly

Sanna & Kelly

20 november 2008 12:05

Men det var väl korkat och elakt tänkt av instruktören! Inte störa de andra hundarna... jaha... men du och din hund då? Och om ni inte varit i samma grupp så hade det kanske inte hade hänt alls och det hade stört ännu mindre! Jag blir så arg när jag läser detta, tänk vad mycket idiot-instruktörer det finns där ute!
Men såklart att du ska skriva även om negativa saker så att du kan få tröst och positiva ord!
Eftersom Izzan kört en del agility innan så borde hon klara sig ifrån att vara rädd för att bli attackerad när som helst.
HD D/E, den hunden borde INTE köra agility. Även om den inte har problem i dagsläget så ska den ju inte köra någon aktivitet som sliter så mycket!

Precis som Kelly sa till Desti så hälsar han till Izzan och Aisha söta tjejer alltid är välkomna att komma och tugga på hans leksaker! ;-)

http://www.barkingkelly.se

 
Annika & Taurus

Annika & Taurus

20 november 2008 14:29

Usch, det är inte roligt när ens hund blir påhoppad. Å det flera gånger dessutom (av samma hund). Är det bara stackars Izzie som den springer till? Förstår att du inte är så sugen på att träna vidare, men det vore ju tråkigt om en annan hund ska bestämma om ni ska träna eller inte, å agility är ju så roligt! Håller tummarna för att det blir en bättre träning i kväll!

http://www.nogg.se/pinscherntaurus

 
Josefin

Josefin

20 november 2008 20:37

Usch då! Hoppas att det gick bättre idag men om inte får du säga till instruktören att plocka bort den andra hunden från kursen. Det är hennes skyldighet!!!

http://www.pinscherpojkarna.se

 
Emma och Harry

Emma och Harry

21 november 2008 21:39

Hoppas att det gick bra på kursen igår!

http://herrharry.se

 
Josefin

Josefin

22 november 2008 18:57

GRATTIS!!! Längtar så tills vi kan prata imorn´!

http://www.pinscherpojkarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards