Alla inlägg den 5 juni 2008

Av Malin - 5 juni 2008 03:17

Nu har jag snart gjort mina 3 nätter och sedan väntar långhelg!!

Underbart härligt ska det bli... Massa tid med Christian och flickorna!!


Att vi sedan kommer spendera en hel del tid med andra pinschrar och härliga hundmänniskor gör ju inte helgen sämre! :-)


Igår kväll så vart det bara slappa. Jag hade nada ork efter den gågna natten då jag verkligen fick jobba häcken av mig....

Tur dock att jobbet är varierande, inatt har jag ju återigen tid att blogga t.ex inte alla förunnat minsann!


Tränade lite apport med tjejerna igår och min lilla donna Aisha är en riktigt rolig/knepig hund! Men konstaterat är iallafall att hon minsann vet vad apport betyder.... Igår hade jag nämligen lufttrokad skinka (hade ngt konstigt namn som jag ej kommer ihåg) som blev över från söndagsmiddagen. Iallafall så blev dem som tokiga i den och jag tänkte att då  är det dags att plocka fram apporten. Sätter Aisha i fotposition, kastar ut apporten och kommenderar apport varpå skrutten springer ut, griper fint och sedan kommer in i fotposition igen!!!!!

Så hon kan OM hon vill...
Izzan var som vanligt en liten stjäna på detta momentet! :-)


Det är så roligt att läsa pinscherägares bloggar för på bara ett par dagar kan man ha växlat mellan himmel och helvete flera gånger. Ibland går hunden som en dröm och ibland så går den precis åt fanders!

Men det är ju dem där stunderna när allt bara klickar som man drömmer om och jobbar för eftersom vi vet vilken kapacitet dem har!

Aisha är verkligen en hund som kan pendla mellan att vara superdupermotiverad till att bete som en gammal skrutthund på 15 år som inte orkar någonting!! Oftast dock är hon en stjärna! (Såklart!!)


Det blir aldrig långtråkigt med en pinscher och man får mycket hjärngympa! Skaffar jag mig en dag en kelpie eller annan ras så tror jag man har mycket igen då man har provat typ trillioner olika träningssätt!


Men än så länge så är det pinschern som bor i mitt hjärta....även om det ska erkännas att jag ibland suktar efter en mer lättmotiverad, träningsvillig hund!

Ovido - Quiz & Flashcards