Alla inlägg den 16 juni 2008

Av Malin - 16 juni 2008 14:58

I helgen har det varit SM i lydnad och agility och igår kunde jag inte hålla mig borta utan åkte direkt efter mitt nattpass för att få se på dessa duktiga hundar!


Hann med att se small, medium och large hundar tävla i lagklass, både hopp och agility! De är helt fenomenala, både förare och hundar!

De som vann largeklassen hade två kelpie, en bc och en labbe om jag inte missminner mig....


Kikade också lite på lydnadshundarna som också dem gjorder riktigt bra ifrån sig. Det var 15 ekipage som gått vidare från lördagen för att göra upp!

Nu kikade jag mest på agilityn då jag tycker lydnad är mycket roligare att utöva än att titta på.... :-)


Iallafall, det var så coolt att vara på plats och det är verkligen något jag rekommenderar att åka och titta på om man har chansen! Vet inte riktigt vart det skall hållas nästa år...


Idag åkte jag och flickorna upp till klubben där vi körde lite lydnad! Körde igenom de flesta momenten med Aisha med tonvikt på apporten och rutan. Ibland känns det som om rutan sitter klockrent för att i nästa sekund vara som bortblåst. Men vi tragglar på!

Apporten tror jag minsann börjar att ge sig för oss men vi måste ändå fortsätta att jobba för att få in mer säkerhet i momentet...


Izzie fick hälsa på metallapporten idag! ;-)

Min duktiga lilla tjej... Hade godis i ena handen och apporten i den andra. Började med att belöna nosdutt och efter ett tag så sitter väl Izzan där med apporten i munnen och håller tills hon får kommando att släppa! Jag blir så förundrad över denna lilla dam... Vad månde bliva som sagt??


Så nu är vi trötta, glada och nöjda och ska slappa i solen!!! 




Ovido - Quiz & Flashcards