Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Malin - 12 juni 2008 22:56

Ikväll har Izzie haft kursavslutning på sin lydnadskurs. Det är verkligen urtrist att det är slut då instruktören Emma bara varit sååå bra och engagerad. Hon har tagit sig tid för varje ekipage och kommit med en massa konstruktiv kritik blandat med toppenråd!


Ikväll var det iallafall en liten tävling som stod på schemat dock lite modifierat då hoppet och ställande under gång var borttaget samt att vi fick använda hjälper. Izzie var hund nummer två ut.


Poängen såg iallafall ut så här:


Platlliggning: 8 (ngt kort avstånd, tid)

Tandvisning: 10

Linförighet: 8 (Hjälpmedel. FIN KONTAKT!)

Läggande: 9 (Halvhalt vid läggandet)

Inkallande: 10

Apportering: 10

Helhet: 10


Summa 126/140 poäng


Detta förstår ni mina kära vänner ledde till att Izzie klådde en aussie, en rottis och en stropudel!!!


Hon kom 1/4!!!! Duktiga, duktiga lilltjejen!!


Så roligt med en 10:a på helheten och att hon hade skrivit fin kontakt med utropstecken på linförigheten!! Och sedan att ha en hund som gör apporten så bra är en dröm för mig...


Nähe får väl fösöka att ta mig ner från mina små rosa moln som jag svävat på sedan i fredags vid KM:et och fortsätta att jobba!


Kram till er alla!

Ovido - Quiz & Flashcards