Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Pinne till Aisha!

Av Malin - 5 juli 2009 19:30

Ja hon gjorde det igen! ;)


Aisha plockade pinne idag i hoppklassen på Kanonsabotören och placerade sig på 5 plats av 39 startande... Inte illa av vår söta Aisha släptass! ;)

Jag är så otroligt glad, det är så kul o köra agility och Aisha hon ställer upp på allt tok matte hittar på...


Nu har hon tagit 3 tävlingar i rad plockat pinne...lite mer än vad jag kunnat hoppas på denna säsong!!

Vi har ju klart uppnått satta mål för säsongen i agility och helt plötsligt så är vi bara en pinne ifrån uppflytt i 2:an, hur sjukt är inte det?? =)


I agilityloppet som vi startade med gjorde vi misstaget att husse gick iväg från oss och inte tvärtom och därför letar Aisha efter honom första halvan av loppet annars så hade hon rätt okej fart... Vart 10 fel på däcket och i slalom, slalomet hade hon både kunnat fria och fälla tycker väl jag men det blev fälla denna gång. Shit happens och vi hade ju redan 5 fel så vad gjordet det...
Klurig bana för att vara klass 1, då var den ändå ombyggd efter att smallhundarna hade kört. Av 50 hundar eller något var det bara 17 som kom i mål, säger väl lite om nivån som var innan....


Hopploppet var en fartigare bana med en massa roliga tunnlar! ;)

Egentligen en bana som jag tror passar snabba hundar men uppenbarligen passade den oss också eftersom vi kom hem med en pinne!!

Kul var den iallafall men det märktes att Aisha började bli lite seg i värmen...


O lilla Izzan har diskat sig båda loppen, men hon var med hyffsat och det blir bara bättre och bättre....
Det var ju det där med slalomträning med BÅDA tjejerna!

Får väl bli nästa projket att ta tag i! ;)


Och sedan vill jag rikta det största GRATTISET till pinschern LEIA med matte och husse som idag piskade alla i largeklassen och fick kliva högst upp på prispallen i hoppklass!!!!

Så fantastisk kul att få se en pinscher ta hem den placeringen, härligt jobbat!!

 
 
Joanna

Joanna

5 juli 2009 20:17

Hat trick i att plocka pinne skulle man kunna kalla det ;)Ni är så duktiga! Kul med flera pinnar idag på banorna - Pinschern rules ;)
KRAM

http://www.hickson.nu

 
Emma, Harry och Hilja

Emma, Harry och Hilja

5 juli 2009 21:22

TJOHOO!! Supergrattis till en pinne till, vad fantastiskt!!! :D :D
Oj, vad jag hade velat vara där jag med... Men jag hörde att ni skulle komma till Frövi, då ses vi där! :D
Har du någon mail eller så till Leia med flock, skulle vara kul att komma i kontakt med dem!
Massa kramar!

http://herrharry.se

 
Jessi & Desti

Jessi & Desti

5 juli 2009 23:24

Wow, STORT grattis till ytterligare en pinne!!! Hur kul som helst! :D

Kramar från oss

http://vovve.info/jezzi

 
Ingen bild

Alex, Göran, Cajsa & Mimmi

6 juli 2009 08:17

Grattis, grattis!
Kul att det går så bra!!

 
Sanna & Kelly

Sanna & Kelly

6 juli 2009 17:39

Oj oj oj, VAD DUKTIGA NI ÄR! Tredje pinnen i år, det måste väl nästan vara rekord? Massa GRATTIS och HURRA!!! :-D

http://www.barkingkelly.se

 
Annika & Taurus

Annika & Taurus

6 juli 2009 18:09

STORT Grattis!!!

Ni är så duktiga!!!

http://www.nogg.se/pinscherntaurus

 
Therese

Therese

7 juli 2009 14:05

Tack! Ja, det är verkligen en härlig tävling!

Självklart får du använda bilden :)
Ha en trevlig sommar!
Vänliga hälsningar Therese

http://www.hundbiten.net

 
Linnea

Linnea

8 juli 2009 18:33

Grattis till pinnarna.. vad ni är duktiga.. Jag blir faktiskt nästan avensjuk.. :P

http://www.pysmys.se

 
Cathrine

Cathrine

3 september 2009 21:05

Hej! Grattis till Pinnen! HM... Det där är ju "vår" Leia ;) Har ingen bild, det där resultatet har "förvunnit" i sommarvärmen :) Men nu är det ju höst och dags att ta tag i alla gamla surdegar :) FÅR jag låna bilden på Leia?

Ha det gott så ses vi säkert framöver

Cathrine

http://www.rivendells.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards