Direktlänk till inlägg 7 juni 2008

Wohoo!

Av Malin - 7 juni 2008 12:06

Ja vad ska jag säga, jag åkte till KM:et med inställningen att vi bara skulle ha roligt eftersom jag varit så dålig på att träna flickorna och vad går dem och gör?


Jo Izzan som går anlagsprov i viltspår får 40/40 poäng och går ett klockrent spår! Detta resulterade i att hon vann den klassen och fick med sig en fin pokal hem!! (att hon var ensam i sin klass behöver vi inte prata högt om ;-))


Och så min lilla goa, rara Aisha som går sitt första öppenklass spår!!

Åhh underbara hund spårar sååå bra, och kan trots en rejäl viltstörning ta sig tillbaka till spåret och markerar klöven så fint så fint!

Trodde att hon var ute och snurrade ett par gånger och var inte helt säker på resultatet men det hade ju gått över förväntan!

På prisutdelningen så blir hon 3:a av 10 hundar!! Poängen var 37/42!

Så på klubbens första KM i vilspår så lyckas hon ta en pallplacering, hur gutt som helst!


Så nu har vi två pokaler till att ställa upp i hyllan och fina diplom!!

Vi fick även med oss lite priser i form av mat, godis, nyckelring, vattenflaska och skålar hem!


Stort grattis till Inger och Elin Hjerpe med Tilda som vann allting med HP och en riktigt fin kritik från domarna vid prisutdelningen och till Tildas son Wincent som kom tvåa och igår också blev SVCH! GRATTIS!

Tack allesammans för en fantastisk dag i underbart men varmt väder!

Och såklart ett stort tack till Claes, Jezzi och domarna för ert engagemang och hur fint ordnat allting var!!


Nu laddar vi om för på söndag är det dags för en ny debut nämligen i agility för Aisha, Izzan får vara med som sällskapsdam den här gången....

 
 
Annika & Taurus

Annika & Taurus

7 juni 2008 14:08

Stort GRATTIS! till dig och dina flickor! Hur roligt som helst. Ha en bra dag så ses vi imån!

http://www.nogg.se/pinsherntaurus

 
Ingen bild

Sara

7 juni 2008 15:44

Hejsan! Det var roligt att träffa er igår. Jättegrattis till att det gick så bra! Lycka till imorgon!
Hälsningar Sara med Ikaros och Tristan

 
Josefin

Josefin

7 juni 2008 18:33

Grattis, grattis Malin! Superkul! Nu hoppas vi på att det går lika bra imorgon! :p

http://www.pinscherpojkarna.se

 
Claes

Claes

7 juni 2008 23:46

Stort grattis till framgångarna! Kul att ni kom och att ni trivdes. Vi hoppas få göra om det nästa år, och då som ordinarie prov! ;)

Lycka till om ett par timmar igen...

http://www.dobbe.se

 
Jessica & Desti

Jessica & Desti

9 juni 2008 17:22

Återigen grattis till Aisha o Izzies fina resultat!! Det var jättekul att träffas och Desti tackar så mycket för buset :-)

Sköt om er så hoppas jag vi ses nån mer gång i sommar!
Många hälsningar Jessi & Desti

http://vovve.info/jezzi/index1.html

 
Anna & Wince

Anna & Wince

10 juni 2008 13:08

Hejsan!
Jättegrattis till framgångarna i fredags!
Det var jätteroligt att träffas!

Lycka till i framtiden!

Hälsningar Anna & Wincent

http://www.wince.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards