Direktlänk till inlägg 9 juni 2008

Agility debut!

Av Malin - 9 juni 2008 12:51

Ja, nu har Aisha även gjort sin debut i agility och oj vad roligt det var!! Kan lova redan nu att detta kommer det bli mycket mer av....


Efter att vi hittat skugga att sätta upp stolar och burar i så var det dags för

inmätning och Aisha blev om döm av min förvåning inmätt i mediumklassen.

Vilket vi dock inte ser som en nackdel...


Sedan så spanade vi in smallklassen innan det var dags att gå banvandringen! Var lite nervös för att jag inte skulle komma ihåg hur banan gick men det var inga problem!

Dock var Aisha inte alls med och hon sprang in och ut ur den första tunneln ett par gånger varpå vi fick ett par vägran och sedan tror jag att hon fick vägran även på slalomet då vi hade lite småbekymmer med det och detta resulterade såklart i en disk... Men vi tog oss runt och det var SKOJ!

Sedan var det en dryg väntan till nästa klass skulle börja men som tur var kunde vi spana lite på de snygga pinscherkillarna Azlan och Taurus som tävlade i largeklassen!


Sedan var det dags för agilityklassen och nu hade det blivit riktigt varmt och Aisha gick i någon slags dvala. Hon sprang förbi däcket och när jag skulle kalla tillbaka henne så är jag inte tydlig nog vilket gör att hon såklart hoppas däcket tillbaka åt fel håll.... Arghh kan jag säga för där blev vi ju diskade.... Skit också för resten av banan gick faktiskt riktigt bra!! Även gungan som vi haft bekymmer med! Den lite luriga hoppkombinationen precis innan fick också bra så det kändes ändå som en vinst när vi gick i mål!! :-)


Efter detta gick vi ner och badade hundarna och både Aisha och Izzie badade så glatt och tyckte nog att det var riktigt gott att svalka sig... Vi hittade sedan en riktigt skön skuggplats och nu började det även fläkta lite lite grann! Höll oss här ganska länge innan det var dags att förbereda oss för det sista loppet....

Jag tog med lite korv och gick bort till lite hinder för att värma upp... Aisha var nu mycket piggare och efter att jag gått banvandringen så gav jag mig f-n på att jag skulle få runt hunden om jag så skulle få hämta upp henne efter varende jäkla hinder!!


Så hur gick det då?


Tja, 5 fel för att hon kom lite fel vid tunneln, räknades som vägran. Allt annat gick bra förutom att hon var på väg ut mot vårt tält en gång...dock kom hon tillbaka och vi kom i mål!!! Yey vad glad jag blev, ingen disk!!!

Dock fick vi rejält med tidsfel så vi landade på 24.35 fel tror jag....


Så nu har matte inhandlat ett slalom för att få upp farten där och sedan så får vi hålla tummarna för att det inte är lika varmt nästa gång vi ska tävla för som sagt detta gav blodad tand och vi kommer helt klart dyka upp på fler tävlingar framöver!!


Med under dagen var kennelmamma Joanna, Josefin, Annika och sedan fick vi besök av Pia och Annika med hundar samt Johanna och Andreas med sina fina hundar! Tack allesammans för en underbar dag....


Snacka om en lyckad helg!!

 
 
Josefin

Josefin

9 juni 2008 13:49

Tack själva för igår! Och grattis för att ni i tog er runt!!! Filmerna kommer, håll ut! ;) Nybro har tävling någon gång framöver. Kommer inte ihåg när det är men jag funderade på att åka. Bara det inte är i augusti eller september för de månaderna är jag fullbokad! :p

Kram på er!

http://www.pinscherpojkarna.se

 
Annika & Taurus

Annika & Taurus

9 juni 2008 16:25

Grattis igen! Mycket bra jobbat!
Tävlingen i Nybro är sista helgen i sept, small&medium på lördagen 27/9 och large på söndagen 28/9. Karlskrona har tvådagars 19-20juli (anmälningstiden går ut på onsdag, så det är snabba ryck nu...:-) Taurus är anmäld! Ha det så bra!

http://www.nogg.se/pinsherntaurus

 
Emma

Emma

9 juni 2008 21:15

Se där! Bra jobbat Malin!

När ska vi samlas allihop på en tävling då? Tänk vad kul att fler pinschrar börjat tävla agility! Snart har vi ju ett lag... ;)

http://herrharry.se

 
Sanna&Kelly

Sanna&Kelly

10 juni 2008 12:02

Grattis till fina viltspårsresultat och agilitydebuten! Verkligen bra och roligt för dig!

http://www.barkingkelly.se

 
Annika & Taurus

Annika & Taurus

12 juni 2008 16:26

Jag igen...hoppas det är ok att jag "snor" bilden på Taurus när han hoppar långhoppet? Ser ut som han ska kraschlanda rakt in i det, men det har jag inget minne av att han gjorde...hunden har kanske vingar?

http://www.nogg.se/pinsherntaurus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards