Direktlänk till inlägg 24 juni 2008

Rubrik saknas

Av Malin - 24 juni 2008 22:29

Idag har jag gjort hundgodis! Väääldigt oavancerat dock men hundarna uppskattade det kan jag lova...

Jag köpte blodpudding som jag skar i lagom stora bitar och sedan lade jag dem på en plåt och skjuts in i ugnen på cirka 90-100 grader i 2.5 timme.


Som sagt mycket uppskattat när vi sedan gick ut och körde lite slalom på vårt nyinköpta Rusta-slalom! Gick riktigt bra idag tycker jag och Aisha tar slalomet mer och mer självständigt så jag tror vi är på rätt väg...

 Izzie fick också köra lite slalom idag men där hade väl jag lite för bråttom och stressade henne vilket gjorde att min turbohund blir alldeles stimmig och inte vet vad hon ska göra tillslut. Fy på mig som ställer för höga krav alldeles för snabbt... Avslutade dock med en enkel övning såatt hon fick avsluta med ett lyckande!!


Sedan så har vi fått tips för att bättre på Aishas föremålsintresse och efter bara ett par gånger så har det faktiskt hänt enormt mycket!!

Emma som var Izzies kursledare gav mig tipset om att bunkra upp med en massa gott godis och en klicker och sedan lägga en hög med saker en bit bort. I Aishas fall har det vartit spårapporter, boll, gummidäck, kamptrasa, vanlig apport, olika tygleksaker och en lädersak. Sedan så försöker man få hunden att intressera sig för och tillslut hämta sakerna för att få sin belöning. Som sagt i början RIKTIGT GOTT godis.


Och idag så tycker jag mig verkligen se frukten av denna övmning för hon började ruska och kampar och springa och fjanta med leksaken. Vi kunde även tillsammans kampa och tillslut kunde jag belöna farten i slalomet med att kasta en boll på ett snöre och hon UPPSKATTADE den belöningen!!


Som vi har tragglat och kämpat för att försöka få henne intresserad av leksak! Kanske inte riktigt ska ropa hej än men det var så roligt att se min lilla goa Aisha ha så kul med en boll på snöre....


Och sedan en liiiten sak till, mitt kennelnamn är nu godkänt! Eczanimos kennel....så nu börjar en ny fas i livet kan man säga... Ska bli spännande att se vad som händer i framtiden!!

 
 
Joanna

Joanna

25 juni 2008 13:11

Härligt att det går så bra i din träning med flickorna! :-) STORT GRATTIS malin till ditt kennelnamn, en lång väntan finns äntligen på papper!! :-)
jag undrar jag vad du har för planer ;-)

http://www.hickson.nu

 
Sanna & Kelly

Sanna & Kelly

25 juni 2008 16:42

Grattis till kennelnamnet! Det ska bli spännande att se vad du hittar på! Vad säger du om en LP + LP kombination..? ;-)
Imorgon är det dags för fjärde försöker i lk1 och nu är det dags för lite resultat, vi KAN ju även om vi är långt ifrån fulländade.

http://www.barkingkelly.se

 
Elina Zenya och Troja

Elina Zenya och Troja

27 juni 2008 12:12

tackar och grattis själv! Såg ditt kennelnamn i Hundsport! Sitter för fullt och smider planer...
Lycka till ni oxå!
//Elina

http://www.elenyas.se

 
Fia & Aquiro

Fia & Aquiro

27 juni 2008 14:18

Tack så mycket, detsamma, läste att du har kennelnamn nu. Grattis & önskar dig all lycka med uppfödningen i framtiden:) Kanske ses på mälarpinschern?
Nu finns bedömningen av MH att läsa i bloggen.. Mvh Sofia

http://aquiro.blogg.se

 
Josefin

Josefin

28 juni 2008 10:56

Hej tjejen!

Grattis till kennelnamnet! Ska bli intressant att följa vad framtiden bär.

Längtar tills vi träffas på tisdag. Vilka härliga dagar vi ska ha!

http://www.pinscherpojkarna.se

 
Linda

Linda

28 juni 2008 20:15

Ja Grattis till Kennelnamnet och din Kennel.
Bästa att passa på och gratta er för eran framfart på lydnadsplanen nu när jag tittar in.
Jo kan bara hålla med dig om det du skrev i min gästbok...det är inte oki att ha ont i själen fast det är 2008 men bryta en arm är oki kanske lite häftigt oxå att få lite skriver på gipset!
Ja jag hoppas oxå att man får en liten annan syn på psykvården/och alla som är sjuka i vårat samhälle.
//Linda och gänget!
Vi tittar in snart igen!

http://www.trixochtacos.dinstudio.se

 
Ingen bild

åsa

10 juli 2008 07:00

jaså du... det ska bli till att skaffa kennel.. Ja man får væl åka till Jønkøping om man vill køpa valp nångång i framtiden..
Kram från jobbarkompisen Åsa

 
Ingen bild

Pia

30 juli 2008 12:59

Hejsan Malin - sitter o kollar över mina länkar... tänkte lägga in din... har du funderat på sida?

Stort grattis igen iaf - krAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards