Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Malin - 23 oktober 2008 16:46

 Idag har det inte hänt alltför mycket, började dagen med matte/fysik lektion och jag var såå totalt oinspirerad och känslan har hållt i sig!


Det är underbart väder ute och tanken från början var att åka upp till klubben lite o köra lydnad men motivationen tröt så det fick bli långprommis i skogen istället!

Tjejerna klagade dock inte, de fick rusa i grustaget, leta godis i träd, leta kottar med mattes doft, inkallningsövningar och kontakt.

Tränade inkallning med båda hundarna sittande och att de ska kunna lyssna till sitt namn. Så först kallade jag in Aisha och sedan Izzie och tvärtom.

Svårt i början tyckte dem men det är ju inte så konstigt när jag inte tränat så mycket med dem!

Efter ett tag verkade de dock fatta vad matte ville och kom så duktigt så!


De fick även balansera lite på stubbar, av någon anledning en av Aishas favoritaktivteter och det är svårt att få henne att vänta på sin tur för det är ju sååå kul!

Aisha är duktig på att balansera och har riktigt bra kontroll på sin lilla kropp. Izzie däremot är ju en liten buffel...dem är så annorlunda, Izzie fattar inte vitsen med finliret liksom! ;-)


Mattes små stjärnor...vad skulle jag göra utan dem?


Eisa har fått åka hem till sin matte och husse igen och det blev väldigt tomt här! Och det känns som om någon saknas på promenaderna...

Men ändå, skönt för henne att få komma hem till sitt och sina egna! :-)


Jag och Izzie har kommit med på nybörjarkurs i agility, sååå skoj ska det bli!

Kursstart är den 5/11 och sedan är det 6 ggr efter det!

Behöver jag säga att jag längtar??




Ovido - Quiz & Flashcards