Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Malin - 10 oktober 2008 19:01

Eller ska jag kanske säga utmaning?




Jag tackar ödmjukast för detta och det känns bra att det finns människor där ute som uppskattar det jag skriver så tack Josefin och Sanna, det värmer!
1. Den som fått utmärkelsen kopierar bilden och lägger den på sin blogg.
2. Länka till personen som gav dig utmärkelsen.
3. Ge utmärkelsen vidare till sju bloggar.
4. Länka till de bloggar du gett utmärkelsen.
5. Lämna ett meddelande på bloggarna som du gett utmärkelsen till.


Det här är mina 7 bloggar....


1) Ja, Josefin (www.pinscherpojkarna.se) med sina pinscherpojkar är en person som alltid inspirerar! Hon kan så mycket hund och visst precis som Josefin skriver så är vi olika och vi tränar hund olika men detta ger också möjlighet till vidareutveckling och man tvingas ifrågasätta sig själv och se att det finns andra vägar att nå samma mål! Det gäller bara att pröva sig fram...


2) Får skicka tillbaka detta till Sanna (barkingkelly.se) med Kelly oxå!

En tjej som kommit otroligt långt med sin pinscher denna säsong och jag älskar kämparglöden som hon visat upp och banne mig visst har ni ert Lp1 nu och det gjorde ni med bravur! Så det ska bli spännande att följa era framfarter nu framöver....


3) En icke-hundblogg är min älskade systers (http://sussgus.blogg.se/) blogg som jag gärna tittar in på och läser!

Den behandlar allt mellan himmel och jord och det är gott att höra om deras vardagliga bravader....


4) Emma (herrharry.se) såklart! Vem läser inte denna blogg? En sann inspirationskälla som väckt mitt intresse för hundträning och tävling och som jag tror har banat väg för många hundförare med pinscher!


5) Magnus (http://magnuskrusell.blogg.se/) blogg! Min kära systers sambos blogg som också den innehåller allt mellan himmel och jord... En tankeväckare som ibland ställer saker och ting på sin spets och som får en att fundera över livet och allt det för med sig!


6) Taurus (http://www.nogg.se/startPage.asp?idHomepage=77589)!

Annika med sin pinscherkille som också kämpar med världens roligaste sport agility! Superduktiga och det är skoj att läsa om deras framgångar och motgångar för som sagt gudarna ska veta att det inte alltid är lätt att träna pinscher...


7) Klickerklok.se är också en sida som jag mer än gärna besöker! En massa bra hundträningstips, artiklar och filmer. Har många gånger önskar att jag var en lika duktig hundtränare som denna tjej är....


Jahupp här kommer det verkligen fram vilken hundnörd jag är... :-)


Tack alla ni som förgyller min vardag med era bloggar, det finns många till och majoriteten kan jag säga är hundbloggar!


Idag har jag förresten köpt en bok om uppletande, tror det är en sysselsättning som Izzie skulle gilla så jag tänkte att jag skulle läsa på lite innan jag ger mig i kast med detta...


Nu väntar en kall öl och hemmagjord pizza, mmm!!

Av Malin - 10 oktober 2008 07:27

Ja det får bli en snabblogg så här innan skoldags! ;-)

Idag står det biologi på schemat hela dagen o vi ska mikroskopera sedan väntar väl en hel del genetik... Har ju läst detta med celler och genetik en gång men det är skrämmande vad man glömmer, så repitition är aldrig fel!

Och i helgen så är det ingenting inplanerat och det ska också bli så skönt... Ska kanske försöka lura med mig Chrille till agilitybanan så jag har någon som kan fota lite åt mig!
Vill börja köra lite ordentligt med Izzan nu och jobba med Aishas fart....

Månne det vara tävlingsdjävulen som vaknat igen??


Såg att det låg lite bilder ute på Jönköpings brukshundsklubbs hemsida från tävlingen om någon är intresserad, tyvärr fastnade inte vi på bild! ;-)

Men man kan se lite av banorna vi hoppade på iaf!


Nähe over and out....

Ovido - Quiz & Flashcards