Direktlänk till inlägg 8 januari 2009

Rubrik saknas

Av Malin - 8 januari 2009 21:11

Ja, nu börjar det kännas att skolan dragit igång igen, måndag fm har jag prov på halva Ma D kursen vilket innbär att det inte finns så mycket tid över för annat just nu!


Dock har vi hunnit med lite träning, blev ju sugen på att köra lite apportering med Izzan efter inhandlandet av metallapporten... Har gått över förväntan faktiskt! Började som när jag skulle lära in träapporten med godis/klicker i en hand och apporten i den andra. Belönade för minsta intresse och fortsatte så tills hon kunde hålla den.

Hon är så duktig och har iallafall börjat förstå vad det handlar om!


Sedan fick vi lite oväntat besök av Christians bror med familj! Supertrevligt och tack för gott fika!
De har en liten pojk som Izzie tyckte var himla söt och spännande, hon var så nyfiken på honom och lilla Erik tog det hela med ro!


En liten film har jag knåpat ihop ikväll så ni får se våra framsteg! Dock är det lite mörkt men man kanske kan se lite ändå....


 http://www.youtube.com/watch?v=RI7pHkY8dFw


Nästa vecka blir det träningsdejt med Josefin och pinscherpojkarna!

Blir lite av varje men freestyle ska vi iallafall knåpa på, ska bli superskoj och bra att få lite hjälp av någon som har koll på detta!!


 
 
Emma och Harry

Emma och Harry

8 januari 2009 22:22

Shit alltså! Jag är superimponerad! Mest över filten!!!! Så duktig hon är, och du som tränat henne förstås!! Oj, vad många utropstecken det blev den här gången! :D

http://herrharry.se

 
Ingen bild

Mimmi

8 januari 2009 22:44

Tack för sist. Ja synd att man inte har kameran beredd när Izzie och Erik busade :)
Men det blir ju flera gånger.
Lycka till med prov och allt nu.Kram

 
Josefin

Josefin

9 januari 2009 01:51

Nämen, har du hunnit plugga någon matte??? Ni har ju kommit jättelångt med metallapporten!!! Och du, jag tror inte det kommer att bli några problem med att sätta ihop ett freestyleprogram för Izzan. Hon är verkligen en naturbegåvning! (Med en duktig tränare bakom.) Vilken press ni sätter! Nu måste jag sköta mig och träna mera!!! :p

http://www.pinscherpojkarna.se

 
Sanna & Kelly

Sanna & Kelly

9 januari 2009 12:07

Men wow, vad duktig Izzan blivit på att rulla i sig i filten! Varför har du inte berättat det, det är ju jätteduktigt och roligt ju!

Duktigt också med metallapporten! Även om man såklart har mkt gratis om hunden kan vanlig apportering så är det ju ändå lite jobb och svårigheter med att gå över till metallapporten.

Blä, matteprov! Jag förstår att du hellre tränar hund!

Kelly hälsar till Aisha & Izzie (och till alla andra tjejer också för den delen) att de gärna får komma och bo hos honom i hans (& Aylas...) nya koja... ;-)

http://www.barkingkelly.se

 
Joanna

Joanna

9 januari 2009 16:33

Åh så söt hon är när hon rullar in sig i filten!! Vad duktiga ni är!!

http://www.hickson.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 4 februari 2012 14:38

Igår hade vi en busy dag kan man säga! Vid 8.45 var jag och lämnade Aisha hos veterinären eftersom jag hittat en knuta vid ett juver vilken såklart behövde opereras bort, Dem som känner oss vet att veterinärbesök med Aisha är ngt som ger både henne...

Av Malin - 25 januari 2012 12:32

Tycker att det kanske är hög tid att berätta om flockens senaste nytillskott. Hon hämtades för lite mer än 2 veckor sedan och är nu lite mer än 10 v.   Låt mig presentera Finnbogårdens Haze!                   Haze 10 v   Hon är ett lite...

Av Malin - 3 mars 2011 21:56


     Idag fyller min bästa kompis Aisha veteran! I 7 år har jag och denna underbara hund delat våra dagar tillsammans och vi har upplevt allt mellan himmel och jord. Allt från den härliga vardagen till träning och tävling i diverse grenar som...

Av Malin - 28 februari 2011 19:14

Igår tog jag och Josefin vårt pick och pack och begav oss upp till Kristinehamn. Jag hade åkt upp kvällen före då det är en bit att ta sig... Hade en mysig kväll framför Melodifestivalen och vi käkade god indisk mat som Josefin hade fixat! Efter ...

Av Malin - 19 februari 2011 16:57

Idag har jag och Tilly varit på klubben där vi träffade Annika med Totti och Taurus och på schemat stod lite lydnadsträning då vädret inte tillåter så mycket annat just nu...    Laddar inför kommande träning! Jag och Tilly har tränat på m...

Ovido - Quiz & Flashcards