Alla inlägg den 29 januari 2009

Av Malin - 29 januari 2009 23:13

Idag var jag och tjejerna en sväng till klubben. Hade tänkt att träna lite handlingsövningar och lite snabba banor för att träna fart.

Alltså att både jag och hundarna ska kunna springa snabbt tillsammans, ofta tror jag att det är jag som sinkar farten för att jag är rädd att springa på...


Men iallafall så var det så förbaskat isigt på större delen av plan att vi bara hade en lite yta att spela på, risken för att halka var annars ganska överhängande och jag vill inte riskera att vare sig hundarna eller jag skadar mig!


Så jag byggde en liten bana med hopphinder, kort slalom och en stjärna. Båda tjejerna behöver träna lite mer självständighet just i sådana situationer vilket märktes tydligt när jag var i Linköping hos Josefin sist!


http://se.youtube.com/watch?v=gAE_g5S9OBo

Lite enformigt att titta på kanske men ändå... ;)


Tycker över lag att det gick rätt så bra och Izzan är så härlig att belöna med leksak, riktigt roligt att ha en hund som tar leksak som belöning!

Båda tjejerna hade en härlig attityd och det märks verkligen att de tycker att detta är så roligt!


Passade även på att köra lite lydnad med tjejerna, lite fotgående, läggande under gång och inkallning. 1:ans inkallning för Izzan och 2:ans för Aisha...


Känns gott att vara igång igen!


Ovido - Quiz & Flashcards