Alla inlägg den 25 januari 2009

Av Malin - 25 januari 2009 10:25

Klockan 16.00 rullade vi in bilen utanför det uppvärmda ridhuset vi skulle vara i! Allt enligt planeran och vi fick finfina sittplatser som klubbkompisarna hade fixat. Längst in i hörnet, ingen trängsel med några andra hundar och tjejerna hade överblick över allting!


Aisha och jag startade som nummer 7 i agilityklassen och hon kändes ändå rätt så med och laddad när vi gick in på planen... Men själva loppet vart väl sådär, fram till slalomet gick det fint sedan började hon sväva iväg lite vid ett par ställen. När gungan kom tog hon den med en jädra fart (för att vara Aisha) och jag tror att hon kan ha tagit den för balansen för de var väldigt lika så hon hoppade av och då kom jag av mig lite, handlade säkert kasst och hon sprang förbi ett hinder vilket jag struntade i och fortsatte i mål, ville inte börja traggla där vilket såklart ledde till den första disken!


Nästa hund ut var Izzie i hoppklassen, hennes debut i tävlingssammanhang! Jag är så stolt över hur hon skötte sig, vi har ju haft lite bekymmer efter att hon blev påhoppad med tilliten till andra hundar men igår fanns det inga rädslotendenser och hon charmade som sagt de flesta som kom i hennes väg!

Iallafall tillbaka till loppet... Det var rätt illa från start och fortsatte så till mål... Dock så hade jag sagt innan att målet med Izzan var att försöka jobba tillsammans och ta oss runt och ha roligt! Dock är det lite svårt när hunden nosar iväg och inte vill samarbeta att själv upprätthålla den positiva andan... ;-) Vi diskade oss redan på platten som var det 3:e hindret som hon av någon anledning inte ville ta! Men vi kör på efter att ha snubblat över henne och diverse fadäser... Hon kör ett par hinder till och svävar sedan iväg vid slalomet som hon inte heller kan fokusera på och jag kör bara på ett par hinder till innan vi bryter....

Men debuten är gjord och det kan ju knappast gå sämre nästa tävling!


Och ja, sa jag det att hon blev inmätt i medium??


Dock var hon på gränsen för han mätte om henne typ 6 gånger från båda sidorna...

Får se när slutmätningen blir var hon hamnar!


Sist ut var Aishapaisha som faktiskt gör ett rätt bra lopp. Får en vägran när jag är sen och visar dåligt, kör sedan på fram till en tunnel där Aisha bestämmer sig för att hon ska KISSA lite!! JÄDRA hund!!!! Så pinsamt tycker jag att det var....och loppet som annars kändes så bra.... Och till saken höra att vi hade rastat tjejerna bara en halvtimme innan typ! Men de är på väg in i löp och jag skyller på det för det är verkligen inte likt Aisha att göra så!! Sista raksträckan kör vi på och Aisha har bra fart in i mål så vi avslutar bra! Men som sagt en disk blir det ju när hunden sätte sig och pinkar... Annars tror jag att vi hade gått runt på bara 5 fel (som var mina fel)!


Bättre lycka nästa gång helt enkelt!


Husse var med och filmade om ni vill se...

http://se.youtube.com/watch?v=jlind6FAAjo



Ovido - Quiz & Flashcards